بی‌خیال مطالبات مردم فتنه و آشوب را عشق است

بیانیه 16 اصلاح‌طلب، به حاشیه کشاندن مشکلات اقتصادی مردم و دادن آدرس غلط است. در زمانی که همه می‌دانند فشارهای اقتصادی گلوی مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد را می‌فشارد، تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که در پنج سال گذشته به‌ویژه در دو انتخابات ریاست‌جمهوری میاندار حمایت از حسن روحانی و ایده او برای اداره کشور بودند، با صدور بیانیه‌ای با به حاشیه کشاندن اعتراضات اقتصادی مردم گفتند که این امر ریشه‌های سیاسی داشته و نیاز به اصلاحات سیاسی در کشور وجود دارد.
این تلاش که بیشتر به یک بازی سیاسی نزدیک است تا حرف زدن از درد مردم، این روزها در مقابل اظهارنظرهای منصفانه افراد حاضر در هر دو جناح سیاسی کشور قرار دارد. در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا بعد از اعتراضاتی که به اغتشاشات تبدیل شد، هستند افرادی که تلاش کردند با محکوم کردن اغتشاشات مطالبات اقتصادی مردم را به رسمیت بشناسند و از سیاسی کردن آن پرهیز کنند. 
روزنامه صبح نو نیز نوشت: 16 اصلاح‌طلب به تازگی درباره حوادث اخیر تهران و سایر شهرستان‌ها نامه‌ای به قول خود به ارائه راهکار اتفاقات پیش آمده پرداختند اما گویا به جای پیشنهادی برای باز کردن گره از مشکلات مردم، به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و بدون آنکه به مطالبات اقتصادی مردم توجهی داشته باشند با متهم کردن نظام و ساختارهای آن برخی از مطالبات خود را به‌نام مردم مطرح کرده‌اند.
امضا کنندگان این نامه مدعی شده‌اند که نگارش این نامه به دلیل اعتراضات مردم در چند شهر کشور نسبت به مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بوده! اما سؤال اینجاست مطالبات سیاسی آیا درخواست مردم بوده یا درخواست این طیف سیاسی؟ گویا این چهره‌ها شعارهای به گفته آنان معترضان را نشنیده‌اند که حتی یک شعار حمایتی از این طیف سیاسی را نیز نداشته‌اند و تمامی شعارهای آنان به‌خصوص در تجمع مسالمت‌آمیز مردم مشهد شعارهای اقتصادی و اعتراض به گرانی بوده است!
خوب است 16 اصلاح‌طلب پاسخگوی اعمال خود در فتنه 88 باشند و فرقی بین حق اعتراض و آشوب قائل شوند، افرادی که با شکست حرمت ایام عزاداری سالار شهیدان و پاره کردن تمثال امام خمینی (ره) وقاحت را تمام کردند. حال این افراد در بیانیه خود خواهان به رسمیت شناختن حق قانونی اعتراض شده و مدعی شدند این اعتراضات و تداوم خشونت‌آمیز آن، چیزی نیست جز بازتاب فقدان یا ضعف نهادهای حل و فصل اختلافات و تعارض‌های اجتماعی.
باید اصلاح‌طلبان به برخی از دوستان خود توصیه کنند که آشوبگران هیچ نسبتی با تجمعات اعتراض‌آمیز مردم درخصوص معیشت و رسیدگی به وضعیت مؤسسات مالی و فساد اقتصادی ندارند و در حقیقت پیاده نظام دشمنان مردم ایران در خیابان‌ها هستند.