سرمقاله روزنامه های امروز/ مشکلات امروز جوانان تا مسئولیت سنگین دفاع از برجام!

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

دیفتری بهتر است...!

مشکل امروز جوانان و سایر مردم زندگی ‌اشرافی برخی از مسئولان است و فاصله‌ای پر‌ناشدنی که با توده‌های ملت، مخصوصا اقشار محروم و مستضعف گرفته‌اند.

تحریف خطرناک‌‌‌‌‌‌تر از تخریب

می‌گویند شما اول بدان مسأله‌ات چیست، سپس به دنبال حل آن باش! این قانون کلی، در تمام ابعاد زندگی انسان‌‌های معقول و سالم کاربرد دارد و جایگزینی برای آن نیست.

دوباره ملت

حوادث این روزهای شهرهای مختلف به خصوص شهرهای کوچک را می‌توان در سطوح مختلفی مورد توجه قرار داد. با توجه به طیف‌شناسی می‌توان آنها را به دو قسمت عمده تقسیم کرد.

تزیینات، «تحول بنیادین» نمی شود

برخی ها اصولا این گونه اند. فرقی نمی کند شخصیت حقیقی باشند یا حقوقی؛ سری که درد نمی کند دوست دارند دستمال ببندند. حالا به دلایل مختلف. یکی از زور بیکاری و این که حوصله اش سر رفته است.

عبور از دکترین، کو گوش شنوا

شکر خدا، اغتشاشات که یک روبنای امنیتی بود، فرونشست؛ اعتراضات هم که عمق اجتماعی داشتند، از بیم بروز اغتشاشات متوقف هستند؛ تمام جناح‌های سیاسی کشور، اعم از دولتی و منتقد دولت و حتی اصلاح‌طلب برانداز، اغتشاشات را محکوم و اعتراضات را بر حق شمردند.

مسئولیت سنگین دفاع از برجام

شکست سنگین و انزوای جهانی آمریکای ترامپ در بازی رسوائی که دارودسته ترامپ در شورای امنیت سازمان ملل به راه انداخته بودند، همچنان در صدر مطالب رسانه‌های جهان و حتی آمریکا قرار دارد.

کنفرانس تهران، گامی ضروری برای همگرایی منطقه‌ای

نفس تبادل نظر و گفت و گوی های صریح و روشن و انتقاد از وضعیت موجود امنیتی و همچنین اشاره به چالش های حوزه ثبات و امنیت منطقه ای، سازنده است.