سید حسن خمینی: هاشمی تمام وجودش امید بود و هرگز آن را از دست نداد

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان حضرت امام (ره) صبح امروز در همایش بزرگداشت سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: صحبت درباره هاشمی سهل ممتنع است. بحث جامع درباره هاشمی، نیازمند احاطه کامل بر شخصیت وی است.

وی افزود: نمی توان همه هاشمی را در یک صفت خلاصه کرد اما یکی از وجوه ممتاز شخصیتی و یکی از امهات ویژگی های وی، این بود که هاشمی تمام وجودش امید بود و در هیچ شرایطی امید به آینده را از دست نمی داد.

سیدحسن خمینی ادامه داد: هاشمی به خدا خوش بین بود، این صفت را به شدت در امام هم دیدیم و اساسا یکی از توصیه هایی است که اولیای الهی به ما داشته اند.

تولیت آستان امام خمینی تصریح کرد: هاشمی به فهم عامه مردم مطمئن بود. هاشمی معتقد بود که خرد مردم خطا نمی کند.

وی با بیان اینکه هاشمی به راه و روش خود اطمینان داشت و معتقد بود که آنچه می گوید و آنچه انجام می دهد درست است، گفت: هیچ وقت از هاشمی ندیدم که بگوید من همان حرف هایی که قبلا زده ام، تغییر نکرده اما در گذر زمان آنچه می گفت، میان خود و خدایش حجت داشت.

وی دلیل اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور را پمپاژ ناامیدی در جامعه دانست و گفت: برای جلوگیری از هر اغتشاشی لازم است که در جامعه امید وجود داشته باشد. هاشمی بحث توسعه، سازندگی و رفاه مردم را از شروط لازم برای حیات یک جامعه می دانست.

سید حسن خمینی گفت: اگر احساس کنیم که فردا از امروز بهتر است، آن وقت می توانیم بگوییم که جامعه دارای روح امید است.