جزئیاتی از پرونده و اعضای خانواده جیسون رضائیان/ اطلاع از اغتشاشات قبل از وقوع

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به پرونده جیسون رضائیان جاسوس آمریکا در ایران گفت: این پرونده مطالب و ناگفته های زیادی دارد از جمله اینکه پدر بزرگ جیسون، حاج کاظم رضائیان که اصلا مشهدی است در دوران پهلوی و با حکم شاه سر کشیک پنجم حرم مطهر رضوی می شود. 

وی افزود: هم اکنون یکی از عموهای جیسون در یک نهاد فعالیت دارد و اخیرا اموال جیسون رضائیان با وکالت، به نام او منتقل شده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: علی رضائیان، عموی دیگر جیسون در شهر واشنگتن سردسته منافقین است وهمچنین فخری رضائیان عمه وی نیز در آمریکا فعالیت دارد و همه اینها حکایت از یک عملکرد صد در صد آمریکایی دارد. 

کریمی قدوسی با اشاره به اعترافات جیسون رضائیان تصریح کرد: این جاسوس آمریکا در بازجوئیهای خوداعتراف کرده که با اوباما هر شش ماه یکبار ملاقات داشته و هر ماه یا هفته به سازمان سیا گزارش مفصل می داده است. 

وی افزود: رضائیان در گزارش هایش که به آمریکا ارسال می کرده، نوشته بود اگر می خواهید اعتراضات در ایران ادامه پیدا کند، باید این جنبش سبز را رها کنید و به اوباما توصیه می کند باید نقشه ای بدهید که مردم از خیابان جمهوری و پائین تر از آن و از حاشیه شهرها در اعتراض به وضع معیشت شان به خیابانها بیایند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جیسون رضائیان تاکید کرده است خانواه شهدا با عکس شهدایشان بیایند و اعتراض کنند و در همان دوران جیسون به روستاها رفته و تحقیق میدانی کرده و اوضاع ایران را تحلیل و جمع بندی کرده است. 

کریمی قدوسی گفت: این جاسوس در پروازها و سفرهای استانی به عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست همراه تیم ریاست جمهوری اوضاع استانهای کشور را رصد و تحلیل می کرده است. 

وی ادامه داد: یک جت اختصاصی به دستور اوباما از پایگاه ناتو در آلمان به فرودگاه مهر آباد آمد تا جیسون و همسرش را بدون تشریفات خروج از کشور خارج کنند و مسئولین هم برای رفتن آنها اشتیاق داشتند که حتی مهر خروج هم بر پاسپورت آنها نزدند.

نماینده مشهد و کلات افزود: یک روز قبل از اغتشاشات اخیر یعنی در هفتم دی ماه جیسون در مطالبی گفته که بزودی شاهد شورش در ایران خواهیم بود و این نشان می دهد که آنها از اغتشاشات در ایران مطلع بودند.

 

مصطفی حسینی