به گزارش افكار، علی باغبانیان امروز در گفتوگو با فارس اظهار داشت: به دنبال انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز منحل خواهد شد و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه آموزشی بهداشت و درمان به فعالیت میپردازد.
وی با اشاره به اینکه انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران خلاف قانون است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران با پوشش ۷ میلیون نفر و ۷۰۰ نفر عضو هیئت علمی، ۱۰ درصد از جمعیت کشور را زیر پوشش قرار داده و بعد از انقلاب اسلامی تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور بود.
وی بیان داشت: منحل شدن دانشگاه علوم پزشکی ایران در حالی صورت می‌گیرد که سابقه فعالیت این دانشگاه بیش از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها ارگانی است که حق انحلال دانشگاهی را در کشور با پیشنهاد مراجع ذی‌ربط دارد در حالی که منحل شدن دانشگاه علوم پزشکی ایران بدون اطلاع این ارگان بوده است.
وی تصریح کرد: بنابر هیچ یک از قوانین کشور، انحلال دانشگاه‌ها در حوزه اختیارات وزیر بهداشت و وزارت بهداشت نیست و بر این اساس وزیر بهداشت قدرت انحلال یک دانشگاه را ندارد و در شرح وظایف وزیر بهداشت تنها موضوع توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی آورده شده است.
باغبانیان افزود: منحل شدن این دانشگاه بدون اطلاع اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها با انعکاس خبر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در ساعت ۷ شب خارج از ساعات اداری در سایت وزارت بهداشت، اعلام شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اعتراض ۱۸ نماینده شاخص مجلس شورای اسلامی به انحلال این دانشگاه، خاطرنشان کرد: علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان که شاخصترین عضو جامعه پزشکی بعد از انقلاب است به شدت نسبت به این عمل مخالفت کرد.