انتقاد از عملکرد دولت در نجات خدمه‌های نفتکش ایران

جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی نفتکش ایرانی اظهار داشت: در رابطه با غرق‌ شدن کشتی نفتی سانچی ایران، متاسفانه پس از 8 روز از طرف دولت، آقای جهانگیری و ربیعی برای پیگیری اقدام کردند.

وی افزود: این واقعا برای دولت آقای روحانی تاسف دارد که کشتی با این عظمت با 32 نفر پرسنل روزها در آبهای چین آتش بگیرد و اینها هیچ حرکتی نکنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در این راستا حرکتی انجام نداد، گفت: در حالی که ارتباط ما با دولت چین از نظر اقتصادی بسیار گسترده است و بیشتر اقتصاد کشور در اختیار چینی‌ها قرار گرفته است به نحوی که کالاهای بی کیفیت چین تمام بازار ایران را فراگرفته و به علت ورود کالاهای بی کیفیت، بیشتر صنایع متوسط و کوچک ما یا تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: کشور چین هر ساله میلیاردها دلار از کشور ما درآمد کسب می‌کند اما حاضر نشد یک دقیقه به هموطنان ما در آب‌های چین کمک کند و منتظر بود تا کشتی کاملا آتش بگیرد و خدمه‌های ما آنجا تلف شوند و فوت کنند؛‌ بعد از غرق شدن کشتی و سوختن تمام نفت آن،‌ به خاطر کمی آلودگی کشتی حاضر بودند جوانان ما از دست بروند.

محمودزاده در ادامه عنوان کرد: مادران داغدیده ایرانی چه گناهی کردند که مسئولان ما سوء مدیریتی و بی‌کفایتی دارند؟ وزیر امور خارجه چه جوابی برای این مادران داغدیده ایرانی دارد که نتوانسته بعد از 8 روز هیچ اقدامی برای نجات این جوانان کند. آیا در چنین شرایطی عملکرد کشورهای دیگر هم این چنین است؟

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: در کشورهای دیگر زمانی که شهروندی دچار مشکل شود دولت‌ها به نحوی مشکلات را بررسی می‌کنند، اما رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در این قضیه واقعا بد عمل کردند و جوانان ما بعد از 8 روز از دست رفتند.