اولویت نیروهای مسلح ایران چیست؟

سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در آئین اختتامیه گردهمایی "جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح" گفت: دنیای اطراف ما روز به روز از لحاظ دانش و برنامه ریزی پیچیده می شود و بر این اساس باید برنامه ریزی جامعی در سازمان ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر سازمانی بدون برنامه حرکت کند به بن بست خواهد رسید، افزود: برنامه ریزی می تواند حتی با کمبود منابع، سازمان را از گردنه های سخت عبور دهد و قطعاً سازمانی پیشرفت خواهد کرد که برنامه ریزی درستی داشته باشد.

عبداللهی بیان کرد: ما باید از بودجه محوری به سمت برنامه محوری حرکت کنیم و برنامه های خود را متناسب با ظرفیت های نیروی انسانی، واقعیتها، تجهیزات و منابع مالی تهیه و تدوین نماییم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه معاونت های طرح و برنامه باید با ایجاد شرایط خاص موجب هم افزایی در سازمان خود و سازمان های همطراز شوند، تصریح کرد: اساسی ترین برنامه های هر سازمان در طرح و برنامه آن شکل می‌گیرد و امروزه اهمیت این مجموعه بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: در هر سازمانی ساختارها باید پاسخگوی مأموریت های آن سازمان باشد و ما باید متناسب با برنامه و مأموریت های خود ساختارهای موجود را تغییر دهیم چرا که در ساختار سازمان، اجرای مأموریت مهم ترین موضوع است.

سردار عبداللهی تصمیم سازی، نظارت و کنترل را از وظایف مهم معاونت های طرح و برنامه و بودجه برشمرد و افزود: لازمه انجام این وظایف کلیدی، جذب کارکنان توانمند و تشکیل اتاق های فکر برای توانمند سازی حوزه مدیریت است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در پایان، شناسایی مزیت‌ها و برنامه ریزی درست را از دیگر وظایف طرح و برنامه برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز، طرح و برنامه درست موجب فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اعم از صرفه جویی و استفاده از تولیدات داخلی می شود.