الجبیر بار دیگر ایران را متهم کرد

وزیر خارجه عربستان سعودی بعد از نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، مدعی شد که ایران در امور کشورهای منطقه از جمله بحرین مداخله می‌کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار اتهام‌های همیشگی خود، ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی منطقه خاورمیانه متهم کرد.

بنابر اعلام شبکه خبری «اسکای‌ نیوز عربی»، «عادل الجبیر» عصر یکشنبه بعد از پایان نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در کنفرانس خبری گفت که نشست امروز سیاست‌های ایران در منطقه را محکوم کردند.

الجبیر همانند گذشته ایران را به حمایت تسلیحاتی و موشکی از انصارالله یمن متهم کرد و گفت که «سازمان همکاری اسلامی بر ضرورت اینکه ایران دست از حمایت‌های تسلیحاتی و موشکی خود از شبه نظامیان حوثی بردارد، به اجماع رسیدند».

وزیر خارجه عربستان ادعا کرد که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت کرده و فتنه‌های فرقه‌ای ایجاد می‌کند!

این مقام سعودی بدون آنکه به محاصره یمن از سوی ائتلاف کشورش موسوم به ائتلاف ضد یمن اشاره بکند، مدعی شد که ایران موشک در اختیار نیروهای انصارالله یمن می‌گذارد و این نیروها نقشه‌های تهران در یمن را اجرا می‌کنند.

عادل الجبیر همچنین در ادعایی اظهار داشت که کشورش به گفت‌گوهای مداوم با «اسمائیل وُلد الشیخ»، فرستاده ویژه سازمان ملل درامور یمن به منظور بررسی راه‌های تحق صلح در این کشور ادامه می‌دهد.