قاتل شهید مرادخانی در گفتگو با مهر، ضمن اظهار ندامت و پشیمانی از اقدام خود گفت: دو ماه پیش عبدالحمید - چ ، که پدر همسرم و پسر عمویم است، به جرم حمل مواد مخدر بازداشت شد و قرار بود محاکمه شود.

وی افزود: من به همراه برادر همسرم و دوست وی با آگاهی از زمان انتقال متهمان از ندامتگاه مرکزی نقشه متواری کردن عبدالحمید را در صبح حادثه طراحی کرده و با دو خودروی زانتیا و پیکان در مسیر حمل متهمان قرار گرفتیم.

فرود، با تائید ارتکاب قتل شهید مرادخانی گفت: در طراحی و نقشه این ماجرا به هیچ وجه کشتن کسی را مد نظر نداشته و اکنون بابت شهادت این مامور وظیفه شناس بسیار ناراحت و نادم هستم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر قصد کشتن نداشتی برای چه منظور سلاح همراه داشتی، گفت: نیتم از حمل سلاح تنها ترساندن ماموران و ایجاد رعب و وحشت برای فراری دادن پدر همسرم بود و در صحنه حادثه نیز تنها اقدام به شلیک هوائی کردم، اما درگیری فیزیکی من با شهید مرادخانی منجر به فشار بر روی ماشه اسلحه و اصابت گلوله به ایشان شد و من هرگز عمدی به ایشان شلیک نکردم.

وی در مورد تهیه سلاح که مسلسل کلاش اعلام شده، گفت: این اسلحه را مدتی پیش از یک فرد غیر ایرانی در تهران به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کردم که در روز حادثه با خود همراه داشته و فقط من در این حادثه مسلح بودم.

وی گفت: بعد از اصابت گلوله به مامور زندانها و ناکامی در متواری کردن عبدالحمید، از محل حادثه گریخته و خانه ای در جاجرود اجاره کرده، در آنجا مخفی شدیم اما بعد از اعلام شهادت مامور مطمئن بودیم که پلیس ما را پیدا خواهد کرد.

فرود، ضمن اظهار ندامت و پشیمانی از اقدام صورت گرفته و تاسف از شهادت مامور زندانها گفت: در آن شرایط فقط به نجات و فراری دادن پدر زنم فکر می کردم و عواقب کار را در نظر نگرفتم و اکنون جز پشیمانی چیزی نصیبم نشد.