ایران در تمام جهان پرچمدار است و رقیبی ندارد

علی‌اکبر ولایتی مشاوره امور بین الملل مقام معظم رهبری در همایش آزادی مسجد‌الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت که امروز دوشنبه 2 بهمن‌ماه در محل دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اتفاقاتی در منطقه رخ داده که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قصد داشتند خاورمیانه بزرگ و جدید را تشکیل دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان قصد داشتند سوریه را تجزیه کنند اما کمک‌های جمهوری اسلامی ایران مانع این اقدامات شد، به جرات می‌توانم بگویم در صورت نبود کمک ایران دولت سوریه چند هفته هم دوام نمی‌آورد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی در کشور می‌گفتند که چرا ما در سوریه و عراق حضور داریم که باید در پاسخ به آن‌ها گفت اگر به این کشورها نمی‌رفتیم،‌ اتفاقی که در این کشورها افتاده بود در ایران هم می‌افتاد.

ولایتی ادامه داد: اگر ما برای دفاع از تمامیت ارضی خود به خارج از مرزها نمی‌رفتیم امروز نیروهای اسرائیلی در مرز کردستان و آذربایجان ما حضور داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این موضوع که آمریکایی‌ها می‌گویند برای تامین منافع خود در خلیج فارس حضور دارند، گفت: امروز از ابرقدرت‌هایی چون امپراطوری انگلستان پوسته‌ای بیشتر باقی نمانده اما ما می‌بینیم که آن‌ها هنوز از اقدامات خود در منطقه دست بر نداشتند.

وی ادامه داد: مدتی پیش هیئتی به ایران آمد تا بررسی کند که آیا کشور ما در یمن دخالتی‌ داشته یا خیر که ما شاهد بودیم در راس این هیئت انگلیسی‌ها بودند؛ انگلیسی‌ها این روزها در حال از بین رفتن هستند اما از حضور در منطقه دست برنداشتند.

ولایتی گفت: در ادامه روند کار این آمریکایی‌ها بودند که قصد داشتند بشار اسد را کنار بزنند و عراق را با پروژه‌های مختلف چون غائله کردستان تجزیه کنند اما به همت ملت عراق به هدف خود نرسیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها هنوز هم به حرکات موذیانه‌ خود ادامه می‌دهند، ادامه داد: با برگزاری انتخابات پیش روی عراق امیدواریم همه چیز درست شود؛ کار امروز در سوریه، عراق و لبنان حساس است و اگر ما غفلت کنیم بازنده خواهیم بود پس برای این موضوع هم که شده و حفظ تمامیت ارضی ایران و جهان اسلام باید حضور مستمر در منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته آنچنان قدرت نفوذ داشته باشد که پرچم اسلام را دست گیرد، افزود: ما شاهد هستیم در منطقه برخی کشورها چون عربستان سعودی با حکام جدید خود سرمایه‌های مسلمانان را به تاراج می‌برند تا سیاست‌های ترامپ‌ را پیاده کنند؛ سعودی‌ها سال‌ها در یمن حضور داشتند و بدانند اگر از این کشور خارج نشوند یمن ویتنام آن‌ها خواهد شد.

ولایتی در خصوص موضوع فلسطین گفت: امروز فلسطینی‌ها تا آخر خط سازش رفته‌اند و حتی محدود عباس نیز گفته که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد؛ خط سازش امروز در فلسطین غروب کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خوشبختانه امروز خط مقاومت تقویت شده و توانسته کاری کند تا آمریکایی‌ها توان اقدام خاصی را نداشته باشند؛ آمریکایی‌ها امروز رجز می‌خوانند اما توان حرکتی ندارند.

 وی هدف بعدی ایالات متحده آمریکا در منطقه را انتقال داعش‌ به افغانستان عنوان کرد و افزود: مقامات واشنگتن گروه تروریستی داعش‌ را به این کشور منتقل کردند اما باید بدانند که در این کشور توان انجام کاری را ندارند.

 ولایتی تصریح کرد: همه می‌دانند که ایلات متحده حمایت همه جانبه‌ای از اسرائیل دارد اما همانگونه که مقامات رژیم صهیونیستی‌ اذعان کردند قادر نخواهند بود علیه کشورهای محور مقاومت به خصوص کشور جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند چرا که حزب‌الله آن‌ها را موشک باران می‌کند؛ پس باید به آن‌هایی که می‌گویند چرا نیروهای ما در سایر کشورها حضور دارند بگوییم که این پاسخی قانع کننده است که ما در کشورهای منطقه حضور داشته باشیم.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای منطقه کمک می‌کنیم زمانی خواهد رسید که آن‌ها نیز به کمک کنند، افزود: به یاد دارم که ایالات متحده آمریکا می‌خواست موضوع ایران در شورای امنیت مطرح کند اما با اجماع همراه نبود و طرح آمریکا فقط 2 حامی داشت و این طرح رای نیاورد چرا که طرفداران جمهوری اسلامی ایران و مخالفان تهاجم آمریکا در مقابل این کشور ایستادند که این نشان از تاثیر گذاری جمهوری اسلامی در صحنه بین‌الملل دارد.

 وی با بیان اینکه در صورت مذاکره با کشوری چون آمریکا اگر قدرت کافی وجود نداشته باشد، کاری انجام نخواهد شد، افزود: اگر امروز نماینده آمریکا در سازمان ملل حرفی می‌زند که حامی ندارد به این دلیل است که قدرت کافی ندارد.

 ولایتی تصریح کرد: در چند ماه اخیر شاهد بودیم که حرف‌هایی درباره برجام‌ زده شد اما باید بگویم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در این زمینه تقسیم نقش کردند؛ مقامات واشنگتن می‌گویند برجام‌، حضور ایران در منطقه و برنامه موشکی را قبول ندارند اما در طرف مقابل اروپایی‌ها می‌گویند برجام‌ خوب است و باید بماند اما درباره حضور ایران در منطقه و برنامه موشکی حرف از تحریم می‌زنند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند برجام‌ را حفظ کنند اما به خاطر برنامه موشکی و حضور منطقه‌ای می‌خواهند تحریم‌هایی را که ب اساس توافق به خاطر برجام‌ برداشته بودند را دوباره اعمال کنند که این نقض توافق هسته‌ای است.

 وی تصریح کرد: دشمنان تقسیم نقش کردند تا مانع نفوذ ایران در منطقه شوند اما ما آن را قبول نداریم و درباره آن مذاکره هم نمی‌کنیم.

 ولایتی با بیان اینکه طرح‌های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد، افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه باعث شده تا کشورهای چون روسیه، چین و ترکیه به سمت ایران بازگردند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم از آزادی فلسطین مطمئن باشیم باید خط مقاومت را تقویت کنیم؛ حتی خود مقامات فلسطین اذعان کردند که مقاومت آن‌ها در برابر اسرائیل به خاطر حضور در سایه محور مقاومت بوده است. 

 وی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: راه رهایی منطقه از حضور استکبار فقط با تقویت سایه مقاومت امکان پذیر است.