به گزارش فارس، حجتالاسلام علی شیرازی در چهاردهمین یادواره ۱۲۰ شهید شهرستان انار با تجلیل از خانوادههای شهدا به تحلیل تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی برای نابودی انقلاب با بهکارگیری تمام راهها از جمله کودتا، ترور و حمله نظامی ناموفق ماندند.
وی تصریح کرد: دشمنان سعی دارند با تضعیف روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ملت که برگرفته از قیام عاشورای حسینی است، اعتقادات و گرایش‌های ملت ایران و ارتباط با شهدا را تضعیف کنند.
شیرازی بیان داشت: ملت شهیدپرور ایران با هوشیاری تمام دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند و دشمن از این هوشیاری غافل است.
امام جمعه شهرستان انار نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: شهدای ما بزرگ‌مردانی هستند که به پیروی از مقتدای خود حضرت امام حسین(ع) با ایثار خون خود عزت، آزادی و آزادگی و امنیت را برای ایران اسلامی فراهم کردند.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی بیداری جهان اسلام و حتی کشورهای غربی را ثمره الگوسازی انقلاب اسلامی و خون شهیدان دانست و افزود: در این مقطع از زمان که کشورهای خود فروخته اسلامی و تمام مدعیان دروغین دست در دست دشمنان اسلام گذاشته‌اند، اگر الگوسازی انقلاب اسلامی و ثمره خون شهیدان نبود، دشمنان به خواسته خود می‌رسیدند.
ابراهیمی در ادامه خطاب به خانوادههای شهدا گفت: ملت ایران صبر و پایداری شما را فراموش نمیکند و تا پای جان ایستادهاند و لحظهای از راه امام و پیروی از فرمانهای رهبر معظم انقلاب غافل نمیشوند.