آیت الله علم الهدی خواستار پیگیری درباره یک بازیگر تئاتر شد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد دهه فجر خراسان رضوی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه نوع عملکرد در مساله بزرگداشت دهه فجر نیاز به تبیین ندارد، اظهار داشت: در وجود و آئینه فکر شما توده‌ای از تجربیات نسبت به گذشته وجود دارد و شما نسبت به اوضاع و موقعیت خاص ما نسبت به دشمنان آگاه هستید، چراکه همیشه در شعاع جنگ نرم بودید.

وی ادامه داد: اگر نوع برنامه‌ریزی و حرکت دهه فجر در امسال حساب شده باشد به نفع اسلام و انقلاب است و اگر نسنجیده باشد ضربه می‌خوریم، چراکه ضرر امسال بیش از ضرر و زیان گذشته است.

امام جمعه مشهد با اشاره به برنامه‌هایی که کفیل آن دولت است، تصریح کرد: در برنامه‌های دهه فجری که کفیل آن دولت است، دولت باید نسبت به این برنامه‌ها دقت و مراقبت بیشتری کند و برای همین ما از رئیس اداره ارشاد مشهد می‌خواهیم تدابیری را اتخاذ کنند که اجرای جشن‌ها و برنامه‌های خاص از مرکز در فضای مشهد اقتضائات خاصی دارد که باید به آن توجه داشت.

علم‌الهدی تصریح کرد: با توجه به اقتضائات مشهد شاید با آن کیفیت برنامه‌ریزی شده نتوان برنامه‌های دهه فجر مثل جشنواره موسیقی و فیلم را اجرا کرد.وی با بیان اینکه باید در برگزاری جشنواره‌ها مواظب چهره‌سازی‌ها بود، گفت: در چهره‌سازی این جشنواره‌ها جریان هایی نفود می‌کنند و نمونه آن حضور چهره فتنه‌گر که از خارج آمده و در جشنواره تئاتر است که باید پیگیری شود، چراکه او در خارج کشور حرکت وقیح ضدانقلابی انجام داده و چگونه می‌تواند در جشنواره امسال شرکت کند. امام جمعه مشهد با بیان اینکه بعضی جریان‌های نفوذ چهره‌سازی‌ها را انجام می‌دهند، اضافه کرد: باید مسوولان در استان ما توجه کنند، چهره‌سازی‌های ناجوری صورت نگیرد که عناصر ضدانقلاب با عناوین هنری چهره شوند، چراکه بعضی از جریان‌ها می‌خواهند عناصر ضدانقلابی را در مشهد بیاورند تا بگویند از آنجایی که در مشهد رونمایی شده مجوزی برای حضور در جاهای دیگر دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اینکه در دهه فجر امسال وحشت داریم که در خلال برنامه‌ها خلافی صورت بگیرد تا دشمن بهره‌برداری کند، گفت: اجرای برنامه‌های امسال باید با همه ساله متفاوت باشد، نه تنها به‌خاطر اینکه مجاور چهلمین سال انقلاب هستیم، بلکه از این جهت که وضعیت جامعه ما بحرانی و خاص است.

وی با اشاره به اینکه باید از تکرار برنامه‌ها جلوگیری کنند، ادامه داد: امسال وضعیتی خاص می‌طلبد، سخنرانی‌های یک طرفه موفق و موثر نیست و ممکن است عکس العمل منفی هم داشته باشد و برای همین باید جلسات سخنرانی تبدیل به جلسات گفت‌وگو، میزگرد و گفت‌وگوی آزاد شود تا میزگردهایی از افراد مختلف با موضوعات متنوع برگزار شود.

علم‌الهدی با بیان خاطرنشان کرد: با توجه به تبلیغات سوئی که نسبت به قوه قضائیه صورت گرفته لازم است، میزگردهایی در قوه‌قضائیه صورت گیرد تا مردم حرف و مشکل خود را بتوانند راحت‌تر مطرح کنند و اگر برنامه‌های معمول آنها به برنامه‌ای که مردم در جریان قرار بگیرند تبدیل شود، در روحیه جامعه موثر است.

علم‌الهدی با بیان اینکه دشمن سعی می‌کند القا کند که در این 40 سال، نظام ناکارآمد بوده است، گفت: دشمن می‌خواهد بگوید نظام ناکارآمد بوده و در نتیجه اسلام ناکارآمد است، اما ما باید در دهه فجر کارامدی نظام را تاکید کنیم، نظام ما 40 سال است که در میدان جنگ اداره می‌شود و در عین حال امنیت آن و رشد اقتصادی، عمران و آبادی آن از کشورهای دیگر منطقه بیشتر است.

وی با بیان اینکه توجیه کارآمدی نظام برای مردم و تبیین مدیریت خاص رهبری از موضوعات لازم است، گفت: باید توجیه کارآمدی نظام را به صورت بزرگ قوی و گسترده در موقعیت‌های خاص نهادی خود انجام دهیم، به‌ویژه در شهرستان‌ها که بیشتر محتاجیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه زمینه‌های مساعد از انقلاب و انقلابی بودن در شهرستان‌ها بیشتر است، افزود: فرهنگ‌های بومی در شهرستان‌ها بیشتر است و آثار انقلاب زنده‌تر است و جریان‌های نفوذی دشمن در شهرستان‌ها نتوانسته‌اند در برابر جریان انقلاب، جریان‌ ضدانقلابی مانند آنچه که در شهرهای بزرگ ایجاد کردند، ایجاد کنند.

علم‌الهدی تصریح کرد: هر چه محیط بزرگ‌تر باشد، دشمن در تشکیل جریان ضدانقلاب موفق‌تر بوده است، اما ما باید از زمینه‌های موجود در شهرستان‌ها استفاده کنیم تا قوه موجود شهرستان‌ها به فعلیت برسد و جریان ضدانقلاب نتواند حرکت خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در دهه فجر باید از زمینه‌های موجود استفاده کنیم و از حرکت‌های توسعه دشمن پیشگیری کنیم.