"دولت قبل" کلید واژه ای برای فرار از پاسخگویی

گروه سیاسی- سعید حجاریان را می توان تئوریسین اصلی جریان اصلاحات دانست، وی اخیرا در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است: دولت یازدهم زمینی سوخته و مجموعه‌ای از بدهی‌های انباشته را از دولت پیش از خود به ارث برد. به گزارش افکارنیوز، این ارثیه نامیمون، به همراه مطالبات هشت‌ساله (۹۲-۸۴) مردم و شعارهای مطرح شده در انتخابات سال ۹۲ به انتظارات مردم دامن زد و در نتیجه بر شدت فشارها بر دولت افزوده شد. ریشه مشکلات فعلی را لزوماً نباید در عملکرد و نگرش دولت روحانی جست؛ یعنی اگر رقیب وی نیز به پاستور می‌رفت، چنین وضعیتی خواه‌ناخواه حادث می‌شد چرا که احمدی‌نژاد درآمد بادآورده کشور (از فروش نفت) را به نام عدالت، هزینه کرد و یک گام در جهت توسعه کشور بر نداشت.

واکنش حجاریان به مشکلات فعلی کشور حاکی از آنست که اصلاح طلبان به خوبی می دانند کارنامه دولت به پای انها هم نوشته می شود به همین دلیل است که یکی به میخ و یکی به نعل می زنندف روزی انتقادات جدی از عملکرد روحانی و جریان اعتدالی را مطرح می کنند و در روز دیگر مشکلات کشور را به گردن دولت قبل می اندازند.

سوال از آقای حجاریان این است بر فرض که دولت قبل هیچ دستاوردی حتی یک دستاورد هم نداشته و همه تصمیماتش غلط بوده آیا 5 سال زمان کافی برای اصلاح امور و حل کردن مشکلات نبوده است؟

تا چه زمانی قرار است مشکلات کشور درگیر بازی های سیاسی باشد، اکنون وقت آن نشده که عملکرد دولت بررسی شود؟ اگر دولت توان اداره کشور را نداشته پس چرا در زمان انتخابات قول های رنگارنگ به مردم داده است؟ وقتی کسی قولی می دهد حتما توان اجرای آن را میبیند نه اینکه امروز مشکلات را به گردن دولت قبل بیندازیم.

جالب اینجاست دولت دوازدهم نزدیک به یکسال است که شروع شده و دولت قبل و یازدهم هم در دست آقای روحانی و همفکران آقای حجاریان بوده است، مردم بسیار هوشمند هستند و عملکرد سیاسیون را رصد می کنند پس بهتر است به جای اینکه دولت و اصلاح طلبان مشکلات را به گردن دولت نهم و دهم بیندازند به فکر اجرایی کردن قول ها باشد.

از سوی دیگر دولت سازندگی و اصلاحات کاملا در تختیار همفکران آقای حجاریان بوده و در این 5 سال نیز اصلاح طلبان بسیاری در دولت حضور دارند، بهتر است این جریان سیاسی به جای فرافکنی در پاسخگویی به مردم قبول کند نتوانسته انتظارات را برآورده سازد.