واکنش سروری به  رفتار دوگانه اروپا در حفظ برجام

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: اروپایی‌ها به ظاهر با سیاست‌های آمریکا درباره برجام مخالفند اما در مسائل موشکی و حقوق بشر هم‌پیمان آمریکا هستند.

پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان با اشاره به رفتار دوگانه اروپا در حفظ برجام و همراهی کردن آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران اظهار کرد: تبادلات میان آمریکا و اروپا به قدری گسترده است که اگر اروپایی‌ها به مرحله انتخاب برسند بی شک آمریکا را بر ایران ترجیح خواهند داد.

وی افزود: این سیاست‌های ضدو نقیض نمایشی است تا اروپا در افکار عمومی از اعتبار بین‌المللی خود دفاع و تظاهر کند که به دنبال نقض تعهدات بین‌المللی نیست.

سروری تصریح کرد: به نظر بنده این بازی سیاسی را آمریکایی‌ آغاز کرده‌اند و اروپایی‌ها نیز این کشور را همراهی می‌کنند و سعی دارند که موضوع برجام را به مسائل غیر برجامی از جمله مباحث موشکی و منطقه‌ای گره بزنند به این ترتیب موضوع برجام به حاشیه رفته و مسائل دیگری که از مشترکات میان اروپا و آمریکاست به میان می‌آید.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان کرد: اروپایی‌ها به ظاهر با سیاست‌های آمریکا درباره برجام مخالفند اما در مسائل موشکی و حقوق بشر هم‌پا و هم پیمان آمریکا هستند. در واقع اروپایی‌ها می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند به این معنا که هم بار سنگ‌اندازی در برجام را به دوش نکشند و هم بتوانند مسئله فشار بر جمهوری اسلامی را ادامه بدهند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها رسما از برجام خارج شده‌اند اما اعلام نمی‌کنند، ادامه داد: همانگونه که دیدیم ترامپ در حالی تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را ا مضا کرد که اعلام کرده بود تا 120 روز دیگر از برجام خارج می‌شود و بدیهی است که با این اوصاف هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نخواهد بود تا در ایران سرمایه‌گذاری کند.

سروری تاکید کرد: زیر ساخت های برجام به منظور کاهش تحریم بود اما اکنون به زیر ساخت هایی برای افزایش تحریم علیه کشور ما تبدیل شده و این موضوع سیاستی است که آمریکا با یک طراحی هوشمندانه بر روی ایران پیاده می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : به نظر می‌رسد که اروپایی ها با اتخاذ سیاست های دو پهلو سعی دارند که موضوع برجام را کماکان داغ نگه دارند تا بتوانند زیر چتر آن تحریم‌های علیه ایران را افزایش دهند.