سناریوی جدید آمریکا علیه ایران

گروه سیاسی- دولت آمریکا و سردمداران کاخ سفید همواره به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی بوده اند و در پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرکاری که توانسته اند علیه ایران انجام داده اند و اگر کاری را انجام نداده اند چون نتوانسته اند.

به گزارش افکارنیوز، اخیرا آمریکایی ها که تصمیماتشان بر اساس لابی های صهیونیستی شکل می گیرد مدعی شده اند که ایران به انصارالله موشک داده است و در این خصوص «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است را به این دیپلمات‌ها نشان خواهد داد.

بر اساس اخبار قرار است نیکی هیلی و 14 همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، شرکت کنند و در آنجا مستندات خود علیه ایران را نمایش دهد.

در واقع این سناریوی نیکی هیلی از ماه گذشته آغاز شد که با نمایش آهن‌پاره‌هایی ایران را به کمک به انصارالله در حمله موشکی به ریاض متهم کرد.

همان زمان نیکی هیلی مدعی شد که ایران  قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده اما همان زمان بود که یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند نمی‌توانند زمان دقیق ارسال سلاح‌ها به یمن را مشخص کنند و این به معنای آن است که سلاح‌ها ممکن است قبل از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت به یمن ارسال شده باشند. در برخی موارد مقام‌های آمریکایی گفته‌اند نمی‌دانند که این سلاح‌ها چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در هر صورت هیلی دوباره شوی کذب خود را به راه انداخته و با  لابی میخواهد سناریوی خود علیه ایران را جلو ببرد و این در حالی است که در جنگ عربستان علیه یمن این سعودی ها هستند که بارها و بارها موشک های خود را بر سر کودکان و مردم یمن ریخته اند و مدعیان حقوق بشر و همین سردمداران آمریکایی در مقابل این تجاوز و کشتار سکوت کرده اند.

جالب اینکه یمنی ها در طول این سالها در سخت ترین شرایط زندگی می کنند تا جایی که مواد غذایی هم برای آنها نمی توان ارسال کرد با این توصیف چگونه ممکن است ایران موشک به یمن داده باشد؟

به نظر می رسد سناریوی جدید آمریکا از سویی به دنبال منحرف کردن اذهان عمومی از مساله فلسطین و پایتخت قرار دادن قدس برای اسرائیل از سوی آمریکایی ها است و از سوی دیگر پروژه ایران هراسی جدید آمریکا به شمار می آید.