اصلاح‌طلبان چگونه برای منافع سیاسی سرمایه‌اجتماعی را به مسلخ می‌برند؟+عکس

متاسفانه رویه نادرستی در فضای شبکه‌های اجتماعی آنهم از برخی از افراد اصلاح‌طلب که مسئولیت‌هایی را عهده‌دار هستند، بوجود آمده که بیشتر از اینکه مفید باشد جنجال‌سازی و خدشه‌دار کردن نهادهای عمومی و مراکز رسمی کشور است. در همین باب شاهد توئیت‌ها و پست‌های جنجالی از سوی برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب چه در مجلس و چه در شورای شهر تهران هستیم که بدون ملاحظه موارد حقوقی به تهمت‌پراکنی و مخدوش کردن مراکز معتبر کشور می‌پردازند.

غیر از «محمود صادقی»، نماینده اصلاح طلب تهران که در انتشار توئیت‌های تهمت‌پراکن و سپس عذرخواهی از آن متبحر است، برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این زمینه دنباله‌رو وی هستند.

در همین راستا «ناهید خداکرمی»، عضو شورای شهر تهران در توئیتی که بیشتر شائبه‌های سیاسی جناحی و تخریب مسئولان قبلی شهرداری تهران در آن مشهود است، نوشت:‌

شرم آور است که مؤسسه خیریه، قرارگاه، حسینیه، مسجد، هیئت، هبه، مددسرا و مداحی به پوششی برای نهادینه شدن فساد و رانت در شهرداری تهران تبدیل شده است. کاری بسیار سخت در پیش داریم مردم و رسانه‌ها همچنان همراهمان باشند.

این نوع تهمت‌پراکنی که حالت مبهم و کلی داشته و همه مراکز معتبر مردمی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله مسجد، مددسرا و حسینه و ... را در بر می‌گیرد سئوالات مهمی را در اذهان عموم ایجاد می‌کند. آیا همه مراکزی که خداکرمی نام برده که عدد و رقم بسیار زیادی را در بر می گیرند در این مفسده ادعا شده سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؟ خداکرمی درحالی به سازمان‌ها مردم نهاد انگ فاسد زده است که اغلب این سازمان‌ها اصلاح‌طلب هستند و زیر نظر این جریان فعالیت می‌کنند.

آیا خداکرمی‌ می‌تواند این گستردگی را ثابت کند؟ آیا بهتر نیست مسئولان مذکور قبل از تهمت‌پراکنی با مراکز حقوقی مشورت و در مورد صحت آن اطلاع حاصل کرده و به طور دقیق این موارد را بازگو کنند. وقتی یک موضوع قبیح را به مراکز معتبر و خصوصا مذهبی و مردمی نسبت می‌دهیم چه اتفاق فرهنگی و اجتماعی در جامعه رقم می‌زند و چه تبعات ناگواری در پی دارد؟ آیا قرار است به برای منافع سیاسی و جناحی همه چیز را قربانی کنیم؟

مطرح کردن بدون سند و مدرک و کلی این موارد چه کمکی به جامعه جز سوء استفاده ضدانقلاب و تامین خوراک خبری آنان می‌کند؟

به هر جهت به نظر می‌رسد که هم عضو شورای شهر کلی‌گویی پرابهام را کنار گذاشته و شفاف‌سازی لازم را انجام دهد و هم دادگستری به این موضوع ورود کند و نسبت به واقعیت آن و بخصوص میزان و گستردگی آن اطلاع‌رسانی دقیق صورت دهد تا کمتر آبروی مراکز معتبر با این مانورهای سیاسی خدشه‌دار و جامعه در این زمینه بدبین شود.