به نوشته روزنامه رسالت،طبق تصميم دولت عراق که مناسباتي دوستانه با ايران دارد، اردوگاه اشرف تا ۳۱ دسامبر سال جاري ميلادي بسته خواهد شد؛ بنابراين بيش از ۳ هزار عضو سازمان مجاهدين که در اين اردوگاه به سر ميبرند، چندين روز ديگر براي تخليه اين مکان فرصت دارند.اردوگاه اشرف در ۶۵ کيلومتري بغداد از سالها پيش، مقر اعضاي سازمان مجاهدين است.

طبق طرح سازمان ملل، افراد مستقر در این اردوگاه به محلی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل خواهند شد تا هم این نهاد بر وضعیت آنها نظارت داشته باشد و هم امکان اسکان آنها به عنوان پناهجو در کشورهای دیگر را فراهم سازد. «مریم رجوی» در بیانیه‌ای که ۲۹ آذر منتشر شد، اعلام کرد که ساکنان اردوگاه اشرف آماده جابه‌جایی به محل جدید به شرط حمایت سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بوده و خواستار آن هستند که دولت عراق نیز امنیت و رفاه آنها را تضمین کند. سرنوشت کمپ اشرف یکی از مسائلی است که همچنان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق لاینحل مانده است.

ساکنان این اردوگاه از مدت‌ها پیش گفته‌اند که در غیاب آمریکا، از سپرده شدن امنیت خود به دست نیروهای عراقی می‌ترسند. از این رو و برای بررسی وضعیت تحولات پادگان اشرف و آینده گروهک تروریستی منافقین گفتگویی را با سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیرکل کانون هابیلیان و فرزند شهید هاشمی نژاد انجام دادیم که شرح آن در ذیل از مد نظرتان خواهد گذشت.

سید محمد هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار رسالت با اشاره به سابقه سازمان مجاهدین گفت: در دیدگاه‌های اسلامی پیمودن مسیر بد برای دستیابی به یک هدف خوب مورد پذیرش نیست اما سازمان منافقین از همان ابتدا مسیر غلطی را انتخاب کرد که آن اقدام به ترور و خشونت بود. البته هدف سازمان مجاهدین از مقابله با شاه نیز برآمده از یک فکر درست نبود بلکه این افراد به دلیل وابستگی فکری به مارکسیسم و بلوک شرق علیه شاه مبارزه می کردند و به تعبیری می توان گفت هدف آنان نیز متعالی نبود و امام خمینی(ره) نیز صراحتا این اشکالات را به گوش این سازمان رسانید.

وی همچنین با بیان اینکه جریان های اجتماعی پایدار خواهد بود که از دل اجتماع بیرون آمده باشند سازمان منافقین را بر اساس یک خواست اجتماعی ندانست و گفت: این سازمان از ابتدا برآمده از متن جریان مردمی نبود و همین عامل نیز باعثشد که پس از مدتی و به دلیل خالی شدن اطراف شان به بیگانگان پناه ببرند و مزدور آنها شوند در حالی که این سازمان می بایست به خواست مردم احترام می گذاشت. وی ادامه داد: اگر امروز می بینیم که منافقین در نهایت ذلت و خواری قرار گرفته اند و دست به دامان اجانب شده اند تا حداقل سرپناهی برای خود پیدا کنند به این دلیل است که این جریان از ابتدا قرابتی با خواست های مردمی نداشت و روز به روز نیز فاصله آنها از آرمان های مردم بیشتر شد تا جایی که در نهایت در کنار دشمنان قسم خورده ایران دست به جنایات گسترده ای زدند.

هاشمی نژاد در ادامه فاصله گیری سازمان منافقین از مردم را به نوعی آغاز تباهی آنان دانست و گفت: در سالهای گذشته سازمان منافقین به تدریج به سمت و سوی یک تشکیلات فرقه ای حرت کرده است و ما شاهد هستیم که اعضای رده پایین به علت مغزشویی بارها برای آزادی رهبران خود دست به خودسوزی زده اند. در واقع اعضای رده پایین سازمان منافقین همچون برده ای در دستان مسئولین هستند و به شدت تحت فشارهای روانی قرار دارند. هاشمی نژاد همچنین صبغه ملی گرایانه این سازمان را نیز غیر‌قابل قبول دانست و گفت: منافقین در زمان جنگ در کنار صدامی قرار گرفتند که علیه نژاد ایرانی به پا خاسته بود و این نشان می دهد که این سازمان به هیچ وجه پایبند هیچ گونه ارزش های انسانی نیست و در اوج رذالت قرار دارد.

دبیرکل کانون هابیلیان در ادامه به ارتباط میان جریان استکبار و گروهک منافقین پرداخت و با اشاره حدود ۱۲ هزار ایرانی و ۲۵ هزار عراقی که توسط این گروهک به شهادت رسیده اند یادآور شد: از سال ۱۹۹۷ سازمان منافقین در لیست تروریستی دولت آمریکا قرار داشته است اما آمریکا همواره سعی داشته است تا از ظرفیت این گروهک برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی بهره ببرد. در سال‌هایی که عراق تحت قیمومیت آمریکا قرار داشت پادگان اشرف در عراق به صورت عادی به فعالیت های خود ادامه می داد در حالی که خود آمریکایی ها پیش از حمله منافقین را جزء ارتش خصوصی صدام می‌دانستند و علی القاعده در اولین اقدام پس از اشغال عراق باید این پادگان را بلوکه می کردند اما آنها با حمایت های ضمنی از این گروهک اجازه دادند تا همچنان منافقین علیه ملت ایران توطئه آفرینی کنند که نمونه مشخص آن را در فتنه سال ۸۸ به خوبی مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: امروز نیز می بینیم تنها چند روز پس از خروج دولت آمریکا شاهد تصمیم دولت عراق برای اخراج منافقین هستیم و این موضع به خوبی رابطه مستقیم آمریکا و این گروهک تروریستی را آشکار و هویدا می سازد.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم عراق برای اخراج منافقین به چند نکته اساسی اشاره کرد. وی گفت: در ابتدا باید بدانیم که سازمان منافقین تنها در پادگان اشرف در عراق خلاصه نمی گردد بلکه این گروهک تروریستی دفاتر مختلف و فعالیت های پیدا و پنهان گسترده ای در کشورهای غربی علی‌الخصوص آمریکا و فرانسه دارد و تاریخ نشان می دهد که اتفاقا ۹۰ درصد جنایات این گروهک علیه ملت مظلوم ایران در زمانی رخ داده است که آنها در خاک کشورهای اروپایی و علی الخصوص فرانسه حضور داشته اند و از آنجا تیم‌های ترور را هدایت و راهبری می کردند.

هاشمی نژاد همچنین افزود: امروز سازمان منافقین به دلیل موفقیت های چشمگیر جمهوری اسلامی بیشتر مد نظر غرب قرار گرفته است و اگر ایران موضوع منافقین را در همین روزها ختم نکند احتمال دارد تا در آینده این سازمان در غرب با حمایت های گسترده مالی و رسانه ای به پایگاه قوی تری علیه نظام بدل شود.

وی در توضیح تصمیم ایران در خصوص منافقین گفت: نگاه ایران در خصوص برخورد با منافقین نگاهی با رافت اسلامی همراه است و ایران اعلام کرده است که افرادی که دستشان به خون ملت آغشته نباشد می توانند به کشور بازگردند و تا کنون نیز ۷۰۰ نفر از اعضای این سازمان مورد عفو جمهوری اسلامی قرار گرفته اند و با توبه به کشور بازگشته اند.

وی همچنین گفت: ما باید بدانیم که بسیاری از افراد حاضر در پادگان اشرف را فریب خوردگان تشکیل می دهند. به عنوان مثال افرادی که به قصد کار توسط برخی به خارج اعزام شده اند و سرانجام با طراحی های پیچیده دشمنان سراز پادگان اشرف درآورده اند.

وی در خصوص سرنوشت اصلی اعضای پادگان اشرف گفت: بسیاری از افرادی که در این پادگان حضور دارند دارای پاسپورت کشورهای اروپایی هستند و غربی ها باید با احیای اقامت، آنها را بپذیرند. ایران نیز در برخورد با عاملین اصلی جنایت علیه ملت و سران سازمان منافقین هرگز کوتاه نخواهد آمد اما اعلام آمادگی کرده است که بخشی از افراد این سازمان که از گذشته خویش پشیمان هستند خواهد پذیرفت.
Bookmark and Share
X Share
Google Reader Stumble Upon Delicious Cloob
Facebook Twitter Digg
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
احتمال پذیرش اعضای منافقین در ایران
گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز
احضار۲مربی مشهوربخاطررای فیفا
آخرین اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس
فرگوسن سکوت را شکست
عملیات موش سفید چه بود؟
" دست و پنجه آقای مرشد درد نکند "
هشدار دستگاه اطلاعاتی ایران به روسیه
فوتبالیست سال قاره سیاه انتخاب شد
محتوای نامه های مردم خوزستان به دولت
مذاکره برای رفع فیلتر رادیو ایرانی در چین
دربی جوانان ۲-۲ مساوی شد
پلدختر شهر هزار چشمه!
مرگ عروس ۱۷ ساله در هاله ابهام
اظهارات دنیزلی در بدو ورود
پربازدید ها پربحثترین عناوین
شگفت انگیزترین ماهی کشور + عکس
پاسخ هاشمی به منتقدین وی و خانواده اش
دردسرجدید برای نصرتی و شیثرضایی
جرم ۸۰ درصد از دختران زندانی
نظر شهیدمقدم درباره خانه‌نشینی احمدی نژاد
بالا گرفتن جنگ اطلاعاتی بین ایران و آمریکا
ایران باعثصدور حکم دستگیری «طارق الهاشمی» شد!
دستگیری دختر مدعی ارتباط با خدا!
دانشگاه‌های ایران پسرفت داشته‌اند
دستور ارزی احمدی نژاد به بهمنی
عکس روز: یلدای قطبی!
بازتاب های جهانی برگزاری مانور نظامی ایران در آب های بین المللی
تبعات بالا رفتن قیمت «دلار» چیست؟
سرانجام سرمربی پرسپولیس مشخص شد
جایگزینی یارانه نقدی با ۳ ابزار
کارتون: نرخ جدید جرائم رانندگی(۷۲ نظر)
سد تازه فرانسه در برابر رؤیای اروپایی ترکیه(۶۶ نظر)
حذف یارانه نقدی اقشار مرفه(۶۲ نظر)
بالا گرفتن جنگ اطلاعاتی بین ایران و آمریکا(۴۷ نظر)
آدرس غلط در بازار ارز!(۴۶ نظر)
روزنما: تداوم سوگواری در کره شمالی(۴۶ نظر)
تورم ترافیک و قانون گران راهنمایی و رانندگی(۴۱ نظر)
ارزیابی تیم‌های مدعی در نیم فصل نخست(۴۰ نظر)
بازگشت آقا مصطفی به تهران و پرسپولیس(۳۹ نظر)
شگفت انگیزترین ماهی کشور + عکس(۳۲ نظر)
بازتاب های جهانی برگزاری مانور نظامی ایران در آب های بین المللی(۳۲ نظر)
سرانجام سرمربی پرسپولیس مشخص شد(۳۲ نظر)
این حکایت ماست!(۳۰ نظر)
دردسرجدید برای نصرتی و شیثرضایی(۲۸ نظر)
در بلندترین شب سال تلویزیون خوب خوابید (۲۸ نظر)