سفیر روسیه در ایران: با تهران در سوریه هم‌سنگر هستیم

لوان جاگاریان در دیدار استاندار اصفهان هدف از سفر به اصفهان را معرفی سرکنسول جدید دانست و اظهار داشت: هماهنگی‌های دو کشور به خصوص در موضوع سوریه موجب شد که پدیده تروریسم و تهدیدات آن تا حد زیادی با شکست مواجه شود و ما با ایران در واقع در موضوع سوریه هم‌نظر و هم‌سنگر هستیم.

وی افزود: در موضوع برجام به شدت منتقد آمریکا هستیم و از مواضع جمهوری اسلامی ایران با قوت دفاع می‌کنیم و معتقدیم ایران به تعهدات خود کاملاً پایبند بوده است.

سفیر روسیه در ایران در خصوص لغو روادید بین گردشگران ایران و روسیه قول مساعد داد و گفت: امید داریم میزبان خوبی برای تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی روسیه باشیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد که مشکلات بانکی ایجاد شده به زودی برطرف شود تا همکاری‌های دو کشور ارتقا یابد.

جاگاریان با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش دو کشور به ویژه در بخش اقتصادی گفت: چهاردهمین جلسه کمیسیون همکارهای اقتصادی مشترک ایران و روسیه روزهای 5 و 6 مارس (14 و 15 اسفند) در مسکو برگزار می‌شود و انتظار داریم که هیأت بزرگی از تجار و فعالان اقتصادی ایران نیز در این نشست حضور یابند.

وی با معرفی «بوریس بورمیستروف» به عنوان سرکنسول جدید روسیه در اصفهان ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در مدت حضورش در اصفهان زمینه توسعه همکاری‌های اصفهان و روسیه را بیش از پیش فراهم کند.