به گزارش افکار به نقل از خبرنامه دانشجويان ايران ، درحالي كه عناصر ضدانقلاب در صورت كلي رفتارشان موضوع ارتباط گيري با دولت هاي اروپايي و امريكا براي عمليات عليه ايران را تكذيب مي كنند، اخيرا "گويا نيوز" كه رسما توسط سازمان CIA اداره مي شود گزارشي رسمي از جلسات گروه هايي با عنوان "حقوق بشري" در اتحاديه اروپا منتشر كرده است.

این گزارش که به قلم " شادی صدر " از فعالین " فمینیسم " علیه جمهوری اسلامی است و سابقه اقدام علیه کشورش را دارد منتشر شده و جالب است در بخش هایی از این گزارش ضمن ارائه راهکارهای جدی برای مقابله با نظام اسلامی ایران، " گلایه هایی " از مسئولان اتحادیه اروپا برای اقدامات ضعیف علیه ایران آورده شده است.

از دیگر نکات جالب ارتباط نزدیک " شادی صدر " به " زهرا رهنورد " همسر موسوی است که در فتنه ۸۸ نقش کلیدی داشت.

" گویا " در این گزارش از زبان صدر می نویسد: هفته گذشته در عرض دو روز چندین دیدار و ملاقات فشرده در بروکسل، مقر پارلمان و کمیسیون اروپا داشتم. درست همان دو روزی که شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جریان بود و فضای خیابانهای بروکسل متاثر از حضور پلیس و مقررات منع عبور ماشینها و حتی عابران.

نکات مهم این گزارش به شرح زیر است:

* در این دو روز، با بسیاری از سفرای کشورهای اروپایی، سیاستگذاران در نهادهای مختلف اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اروپا ملاقات کردم و موضوع تمام ملاقاتها که از مدتها پیش و به طور بسیار فشرده تنظیم شده بود، وضعیت حقوق بشر در ایران بود و اینکه چه می شود کرد، چه باید کرد.

* اتحادیه اروپا هم اکنون تحریمهایی را در مورد ناقضان حقوق بشر در زیمباوه و برمه اتخاذ کرده است اما در مورد ایران، هنوز دولت های عضو، با اینکه در زبان، بسیار در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی می کنند اما به نتیجه واحدی نرسیده اند.

* فهرستی از افراد ناقض حقوق بشر را به اروپا ممنوع الورود کنند یا دارایی هایشان را بلوکه کنند.

*. به طور خلاصه، عقیده عمومی در اتحادیه این است که در واقع تضادی میان دیالوگ و تحریم وجود دارد که انتخاب یکی، به معنای نفی دیگری است و سئوال این است که کدام می توانند موثر تر باشند.

* پاسخهای من به آنها و دلایل تردیدم درباره موثر بودن گفت و گوهای غیر رسمی جاری و فعلی اتحادیه اروپا با ایران در زمینه حقوق بشر و نیز برقراری دوباره دیالوگ حقوق بشر ایران - اروپا در این زمینه بود.

* در میانه دیدارهای من، مدام این سئوال مطرح می شد که چگونه می توان با ناقضان حقوق بشر مذاکره کرد و در همان حال آنها را مجازات کرد؟

* مقایسه سیاستهای اروپایی در زمینه انرژی هسته ای و حقوق بشر، همواره از این حکایت دارد که علیرغم شعارها، بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران، هنوز از اولویتی موازی با مساله هسته ای برای اروپایی ها برخوردار نیست.

*از چرایی و چگونگی وضع تحریم ها علیه اشخاصی که در نقض حقوق بشر در ایران دخالت داشته اند، در جلساتم با مقامات اتحادیه اروپا دفاع کردم.

*، همین امروز باید شروع کنیم و من امیدوارم گفت و گوهایم با مقامات اتحادیه اروپا، بخشی از شروع یا ادامه این راه بوده باشد.