باید صدای اعتراض مردم را شنید

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان عصر امروز دوشنبه 16 بهمن ماه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت بی نظیر و تاریخی است که توانسته حمایتهای دشمن را سرکوب کند و سرپای خود بماند و همچنین توطئه‌های نظامی و امنیتی را خنثی سازد و در عین حال پیشرفتهای خوبی نیز داشته باشد. 

وی  با اشاره به مطرح شدن مسئله شهادت در جمهوری اسلامی گفت: همین شهید دادن‌ها و خون شهدا است که این نظام را نگه داشته و ما توانسته‌ایم دستاوردهای مادی و معنوی زیادی داشته باشیم.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما باید جنبه‌های مادی و معنوی نظام را حفظ کنیم، تأکید کرد: باید تهدیدهای داخلی و خارجی را بشناسیم و مقابل آنها بایستیم و من نگران سال آینده هستم که چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد چرا که دشمن در تلاش است و نمی‌تواند تحمل کند که ما 40 سال است ایستاده‌ایم. ما نیز باید هرچه می‌توانیم به مردم برسیم و درد مردم را بفهمیم و صدای آنها را بشنویم. در کنار مردم باشیم همینطور که تاکنون مردم در کنار ما بوده‌اند.

آیت الله جنتی با اشاره به وجود مشکلات معیشتی در میان مردم گفت: وضعیت معاش مردم اکنون بسیار سخت است؛ خداوند در قرآن کریم از ائمه وقت پیمان گرفته که خودشان و زندگی شان را با فقیران هماهنگ کنند تا فقیر از غصه دق نکنند. اگر مسئولین خانه و زندگی اشرافی داشته باشند آنگاه به طبقه پایین جامعه فشار می‌آید و آنگاه مردم به خیابان‌ها می‌آیند.

وی با بیان اینکه باید اعتراضات در چارچوب قوانین صورت بگیرد گفت: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم صدای کسی درنیاید. مردم باید حرفشان را بزنند اما بدون نقض قوانین  و در چارچوب نظام باید این حرکت انجام شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: از نظر امنیتی و سیاسی در این سالها کارهای زیادی شده و پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما از نظر اقتصادی و معیشتی وضع مطلوب نیست و بعد از این سالها مسئولین باید کاری کنند که مردم بفهمند برای حل مشکلات مصمم هستند و در حال تلاش برای رفع مشکلات معیشتی هستند.

آیت الله جنتی ضمن اشاره به اهمیت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کرد: من توقع دارم مثل حادثه کرمانشاه که توانستند یک کار کم سابقه را شکل بدهند در چهلمین سالگرد نیز یک کار اساسی انجام بگیرد چرا که ما با آمریکا و اسرائیل و سعودی طرف هستیم باید به اینها بفهمانیم که مردم طرف آنها هستند و تنها دولت طرف آنها نیست.  ما مراسم باشکوهی برگزار کنیم و نشان بدهیم که مردم پشت نظام هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله براندازی نظام و اسلام است باید توطئه ها را خنثی و هرکاری که امکان دارد باید انجام شود.