تاکید وزیر خارجه چین بر پایبندی پکن به برجام

 'وانگ یی' چهارشنبه شب در دیدار با 'علاالدین بروجردی' رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پکن افزود: ایران و چین هر دو به برجام پایبند هستند و از آن صیانت خواهند کرد.
وی با اشاره به گسترش همکاری های دو کشور خواستار حضور دکتر روحانی رییس جمهوری در اجلاس hینده سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای شد.
او گفت: در این اجلاس زمینه دیدار سران دو کشور نیز فراهم خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به دعوت رییس کمیسیون امنیت ملی برای سفر به تهران، پذیرفت که در این مورد تاریخی را دو طرف تعیین کنند.
'علاالدین بروجردی' رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط دو کشور بسیار مهم و تاریخی است گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون این روابط وجود داشته است و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
دو طرف در این دیدار بر توسعه روابط و همکاری ها، راه های تقویت روابط دو جانبه و مسایل منطقه ای بحث و گفت و گو کردند.
دو طرف همچنین در این دیدار در مورد تروریسم در منطقه از جمله در عراق و سوریه، وضعیت اسفبار یمن و سایر مسایل مهم منطقه ای بحث و رایزنی کردند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عصر امروز چهارشنبه در صدر هیاتی برای انجام ملاقات و مذاکره با مقامات چینی وارد پکن شد.
بروجردی پیش از دیدار با وزیر خارجه چین، با مدیرعامل شرکت راه آهن چین در مورد مشارکت چینی ها در پروژه های راه آهن کشورمان بجث و گفت و گو کرد.
دیدار با رییس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین و نایب رییس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین از دیگر برنامه های بروجردی در سفر به پکن است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمعه نیز برای ملاقات با مسئولان محلی کنگره و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شانگهای به این شهر سفر خواهد کرد.