صادقی نباید به بهانه طنز، امنیت ملی را به سخره بگیرد/ کنایه به قالیباف با وطن فروشی منافات دارد

گروه سیاسی- محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به توئیت ضد امنیتی محمود صادقی نماینده تهران در خصوص جزایر سه گانه ایران، گفت: این نماینده اعلام کرده که توئیت نسبت داده شده به وی مربوط به زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و کنایه به سوابق و شعارهای قالیباف است، اولا باید بررسی کرد که آیا این موضوع صحت دارد یا نه.

وی افزود: دوما مگر آقای قالیباف گفته بود باید کشور را فروخت که وی می خواست به طنز و کنایه پاسخ دهد. 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اینکه بخواهند با طنز شخصیت یک فرد انقلابی و کاندیدای انتخابات را زیر سوال ببرند، عذری بدتر از گناه است.

ابطحی افزود: پرهیز از تخریب رقبای انتخاباتی هم از سفارشات امام راحل است و هم از رهنمودهای مقام معظم رهبری.

وی گفت: آقای صادقی که نماینده مجلس است و خود را حقوقدان معرفی می کند قطعا بهتر از هر کسی می داند که تخریب رقبا و زدن تهمت به آنها خلاف قانون و حقوق افراد است.

نماینده خمینی شهر با بیان اینکه امیدواریم برای آخرین بار باشد که یک نماینده چنین موضع گیریهایی می کند، تصریح کرد:وی باید از مردم و نمایندگان مجلس عذرخواهی کند.

ابطحی افزود: اینکه یک نماینده به جای دفاع از تمامیت ارضی ایران، از واگذاری بخشی از سرزمین کشورمان به کشور دیگر سخن می گوید، فقط باید گفت جای تاسف دارد.

وی اظهارات این نماینده تهران را تعجب برانگیز توصیف کرد و افزود: وی یک روحانی بوده، حقوقدان و فرزند شهید هم است و جای تعجب دارد که چنین مواضعی اتخاذ می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اینگونه مواضع را دشمن شاد کن دانست و افزود: صادقی بعوان یک مقام مسئول و نماینده مجلس اگر امام راحل و آرمانهای ایشان، نظام و انقلاب را دوست ندارد، حداقل وطن را دوست داشته باشد.

ابطحی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و شهید و جانباز شدن هزاران جوان این مملکت تصریح کرد: افتخار ما این است که یک وجب از خاک میهن در این هشت ساله از دست نرفت اما امروز به راحتی یک نماینده مجلس از واگذاری مملکت به بیگانگان حرف می زند.

وی با بیان اینکه هدف صادقی از اینگونه مواضع تلاش برای معروف شدن است، تصریح کرد: نباید با اظهاراتی که خلاف منافع ملی است، به دنبال معروف شدن خود باشیم.

نماینده اصولگرای مجلس از هیئت رئیسه مجلس و همچنین از هیئت نظارت مجلس بر رفتار نماندگان خواست تا به این موضوع مهم ورود کرده و از صادقی در این زمینه توضیح بخواهند.

ابطحی افزود: هیئت رئیسه مجلس وظیفه دارد بر اساس بند11 ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس، از شان، جایگاه و حیثیت مجلس و نمایندگان دفاع و صادقی را وادار کند تا شان مجلس و نمایندگان را حفظ کند.

وی اظهار امیدواری کرد تا صادقی با عذرخواهی از مردم و نمایندگان مجلس، جبران کند وگرنه تکلیف نمایندگان مجلس سنگین خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس بعدازظهر امروز دوشنبه جلسه دارد و قطعا نمایندگان نسبت به اینگونه اظهارات واکنش منفی نشان خواهند داد.

اخیرا در فضای مجازی مطلبی به صادقی منتسب شد که به نقل از توئیت وی آمده بود: ما می توانیم با تغییر کاربری یکی از جزایر سه گانه مان، در خلیج فارس و واگذاری آن به کشور برادر امارات، درآمدمان را گازانبری چند برابر کنیم.

بعد از انتشار این مطلب وی در توضیحی نوشت: بعضی از کانال های خاص آلوده به جاسوسی با تقطیع و انتشار گسترده یک توییت درصدد فضاسازی علیه اینجانب هستند؛ توییت مربوط به زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و کنایه به سوابق و شعارهای قالیباف است. از هشتگ های #مامی‌توانیم #تغییرکاربری و #گازانبری مضمون طنزآمیز آن کاملا روشن است.