ایسنا: وزير راه و شهرسازي گفت: مذاکراتي براي خريد هواپيما از کشور روسيه در حال انجام است و در صورت تاييد نهايي از سوي سازمان هواپيمايي، هواپيماهاي جديد وارد ناوگان هوايي کشور ميشود.

علی نیکزاد با اشاره به مذاکرات درحال انجام با شرکتهای هوایی روسیه اظهار کرد: اگر سازمان هواپیمایی کشوری این نوع از هواپیماها را تایید کرد، برای خرید آنها اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: البته باید بررسی شود که این نوع هواپیماها در ایران به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی سازگاری داشته باشد، قیمت آن نیز مناسب باشد که اگر به توافق نهایی برسیم، تعدادی را خریداری می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی، درباره کیفیت هواپیماهای شرقی گفت: هواپیماهای خریداری شده یا باید غربی و یا شرقی باشند. طبیعتاً هر هواپیمایی که وارد کشور می شود، بعد از مدتی فرسوده و از رده خارج خواهد شد. به طور مثال هواپیماهای توپولف در مقطعی بسیار خوب کار کردند اما بعد از مدتی از رده خارج شدند و هواپیماهای جدید جایگزین آنها شد.

نيکزاد افزود: روسيه هواپيماي جديد توپولف و سوخو را با ظرفيت ۱۰۰ نفره به صورت کوتاه برد توليد کرده که براي کشورمان هم از نظر قيمت و هم از نظر اينکه پروازهاي داخلي بين يک تا دو ساعت بيشتر نيست، مناسب است.