به گزارش فارس، حمیدرضا ترقی معاون حزب مؤتلفه که صبح امروز سهشنبه در چهارمین روز ثبتنام از کاندیداهای مجلس نهم به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده بود در گفتوگو با خبرنگاران گفت: به نظر می رسد مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بالای ۶۰ درصد باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت پرشوری را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با اقبالی که از سوی نامزدهای جناح‌های مختلف کشور صورت گرفته، رقابت جدی و ارزشمندی را شاهد خواهیم بود.

معاون حزب موتلفه همچنین اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی در متن جبهه متحد اصولگرایی فعالیت خواهد کرد تا یک مجلس کارآمدتری را داشته باشیم.

ترفی در پاسخ به این سؤال که کارآمدی مجلس آینده باید در چه زمینه‌ای باشد، تصریح کرد: باید مجلس آینده در حوزه نظارت بر عملکرد دولت و حوزه راهبردی دولت آینده نقش کارآمدتری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به استراتژی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات یادآور شد: در حال حاضر اصلاح طلبان بدون اینکه لیست علنی داشته باشند، شاهدیم که حضورشان پررنگ‌تر می‌شود و باید گفت حضور جدی دارند.

معاون حزب موتلفه ادامه داد: اگرچه تبلیغات عدم مشارکت از سوی اصلاح طلبان را بعضا می‌بینیم ولی آنها برای دستیابی به کرسی‌های مجلس تمام تلاش خود را می‌ کنند.

ترقی در پاسخ به این سؤال که چرا اصلاح طلبان لیست نمیدهند ولی انفرادی در انتخابات شرکت میکنند، اظهار داشت: لیست دادن به معنای پذیرش رسمی سلامت انتخابات و نقش شعارهای پیشین خود در انتخابات ۸۸ و بعد از آن مبنی بر تقلب در انتخابات است که ارائه لیست موجب کاهش حمایت بیگانگان از آنها خواهد شد.