دفاع پورمحمدی از حیثیت سازمان برنامه و بودجه

در جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه که برای دفاع از بندی از لایحه بودجه در جایگاه حاضر شده بود، در ابتدا با اشاره به دعوای صبح نمایندگان گیلان و بوشهر در خصوص بودجه های استانی گفت: کارشناسان سازمان برنامه از من خواسته اند از حیثیت آنها دفاع کنم، در سازمان برنامه و بودجه همه اعداد و ارقام مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

پورمحمدی گفت: بر اساس گزارشات، در سال ۹۵ میزان بودجه استان گیلان ۱۱۲ میلیارد تومان بوده که ۵۲ درصد آن تخصیص یافته است و میزان بودجه استان بوشهر ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که ۸۰ درصد اعتبارات آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در شش ماهه سالجاری، بودجه استان گیلان ۳۲۳ میلیارد تومان بوده که ۴۰ درصد آن تخصیص یافته و بودجه استان بوشهر ۴۴۴ میلیارد تومان بوده که ۴۱ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون اقتصادی نوبخت اظهار داشت: علاوه بر این ۹۱ درصد بودجه جاری استان گیلان و ۹۱ درصد بودجه جاری استان بوشهر نیز در سال جاری اختصاص یافته است.

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در میانه اظهارات پورمحمدی با صدای بلند فریاد می زد، دروغ، دروغ، لاریجانی نیز از اظهارات وی عصبانی شد و از پورمحمدی خواست در موضوع لایحه بودجه صحبت کند.

به گزارش مهر، صبح امروز نمایندگان گیلان به اظهارات عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در خصوص تبعیض در اختصاص بودجه به استان گیلان و بوشهر واکنش نشان دادند.