جام جم آنلاين نوشت:

فارغ از رقابت‌های میان گروه‌ها و جریان‌هایی که در چهارچوب نظام فعالیت می‌کنند، قرائن و شواهد حکایت از سناریوی دشمن برای انتخابات ایران دارد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این سناریو، " سر و ته‌دار " و حساب‌شده نیز هست.

طراحی غرب برای انتخابات ایران

برخی کارشناسان معتقدند غرب با افزایش تجربه‌های خود از فتنه ۸۸ و آزمودن آن‌ها در انتخابات اخیر روسیه، قصد دارد همین نسخه را در جریان انتخابات مجلس نهم ایران پیاده کند.

بر اساس مدل " روسی فتنه "، طراحی برای ناآرامی‎ها از شهرهای کوچک با توجه به تکثرهای قومی و مذهبی آغاز و سپس به شهرهای بزرگ و تهران منتقل می‌شود.

اگرچه این سناریوی میدانی پس از حماسه ۹ دی و واکسینه شدن جامعه در مقابل میکروب‌های سیاسی احتمال موفقیت زیادی ندارد اما بر اساس کُدهای آشکار و پنهان متعدد، سرویس‌های غربی به‌ ویژه آمریکا و انگلیس تدارک‌های زیادی دیده‌اند و در این زمینه همچنان‌که همیشه به جریان فتنه داخل ایران به‌عنوان بازوی اجرایی خود نگاه می‌کنند، در سناریوی خود برای این جریان نیز نقش ویژه‌ای تعریف کرده‌اند.

راهبردهای اصلی دشمن در قبال انتخابات ایران، سیاه‌نمایی، " ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی در مردم نسبت به آینده و اجرای قانون و انتخابات سالم "، " ناکارآمد نمایی الگوی حکومتی جمهوری اسلامی " به‌منظور " کاهش مشارکت حداکثری و جلوگیری از الهام‌بخشی ایران برای کشورهای دست‌خوش بیداری اسلامی " و در نهایت، ایجاد زمینه برای اجرای " مدل روسی فتنه و اردوکشی‌های خیابانی " است.

آمریکا خود را تحریم می‌کند

پروفسور " رابین میلز "، یکی از مقامات سابق سازمان ملل طی مقاله ای در روزنامه فارین پالیسی اظهار داشت: سیاست های ضد ایرانی کاخ سفید و اعمال تحریم ها علیه تهران ضربات سنگین تری در مقایسه با ایران به خود وارد کرده است.

در این مقاله آمده است: عکس‌العمل ایران در مقابل این اقدام غرب تعجب انگیز و حیرت آور بود به گونه ای که اظهارات مقامات ایرانی بر مبنای پیشروی ۳۰ ساله ایران در شرایط تحریم را به آنان اثبات نمود.

صادرات و واردات گسترده نفتی ایران با همسایگان خود بخشی از این پاسخ حیرت آور به غرب به شمار می رود.

فارین پالیسی می نویسد: علاوه براین پیروزی استراتژیک ایران در نشاندن هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا در خاک ایران و آغاز رزمایش دریایی ولایت در منطقه استراتژیک تنگه هرمز نشان داد که تشدید فشارها ازسوی غرب بر ایران نه تنها هدف مورد نظر آن را تأمین نکرده بلکه موجب ایجاد بحرانی دوباره در زمینه اقتصاد و سیاست آمریکا در جهان شده است.

کشورهای اروپایی، چین و هند به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت درجهان به شمار می روند که بیشتر آنان مخالف سیاست تحریم آمریکا علیه نفت ایران بوده و آن را نپذیرفته اند. ایالات متحده خود یکی از مصرف کنندگان اصلی نفت کشورهای شرقی بوده و با این گونه اقدامات بیش از هر کشور دیگری بحران اقتصادی حاکم بر کشور خود را تشدید نموده است.

تراژدی اقدام نظامی

رئیس ستاد مشترک آمریکا با اشاره به عملیات های جاسوسی کشورش و رژیم صهیونیستی در ایران در اظهاراتی به ماجراجویی آمریکا علیه ایران و در عین حال پیامدهای این اقدام اشاره کرد.

" مارتین دمپسی " درگفت‌وگو با روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به عواقب ماجراجویی علیه ایران گفت: بزرگترین نگرانی من این است که احتمالا در تصمیم گیری در قبال ایران دچار اشتباه شویم و این محاسبه اشتباه می تواند ما را وارد جنگی کند که یک تراژدی را برای منطقه و جهانیان رقم می زند.

وی در ادامه به همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات های جاسوسی در ایران اعتراف کرد اما در عین حال از پاسخ به این پرسش که آیا ارتش ایالات متحده در حال جمع آوری اطلاعات خود از ایران با استفاده از هواپیماهای جاسوسی است، یا نه خودداری کرد.

اظهارات خصمانه مقامات غربی علیه برنامه هسته ای ایران درحالی است که ایران پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده و عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و برنامه هسته ای خود را با اهداف صلح آمیز معرفی کرده است اما آمریکا بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان را در اختیار دارد و رژیم صهیونیستی نیز که دارای کلاهک های هسته ای هیچگاه حاضر نشده است پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کند.

نگرانی از دوستی ایران و عراق

" تریتا پارسی "، رئیس شورای ملی ایرانی - آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: گفت آمریکا نگران ادامه مناسبات خوب ایران و عراق است.

وی تأکید کرد: در کوتاه مدت می بینیم که روابط میان دولت کنونی ایران و دولت فعلی عراق بسیار قوی است و این همان مسئله ای است که مقامات آمریکایی از آن نگرانند.

پارسي ياداورشد: ايرانيان هوشمندانه عمل مي کنند و تلاش دارند دو کشور در آينده نيز روابط قوي با يکديگر داشته باشند. آمريکا بايد مناسبات ايران را با توجه به ناآرامي هاي موجود در منطقه مد نظر قرار دهد.