چرا با نجومی‌بگیران برخورد نمی‌شود؟

آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در مراسم یادواره 327 شهید نیروی انتظامی همدان یاد و خاطره شهدای استان به ویژه 327 شهید نیروی انتظامی را گرامی داشت و با بیان اینکه به رهنمود‌های رهبری به خصوص در حوزه خودسازی و مهار نفس اماره باید توجه کنیم، اظهار کرد: رهبری روز گذشته فرمودند اگر کسانی در گذشته در جبهه بودند و به انقلاب خدمت کردند و در راه پیشرفت انقلاب قدم برداشتند، اما اکنون به اشرافی‌گری مبتلا شدند، باید تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از ارزش‌ها به معنی فاصله گرفتن از انقلاب است، ادامه داد: انقلاب لفظ و شعار نیست بلکه واقعیت‌هایی است که رهبری فرمودند و حرکت در مسیر اشرافی‌گری برای انقلاب خطر است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در صدر اسلام برخی درگیر اشرافی‌گری شدند و این پدیده به قدری این عده را احاطه کرد که حاضر شدند برای حفظ آن در مقابل حضرت علی (ع) بایستند.

وی با اشاره به اینکه مسائل نفسی بسیار خطرناک است و انسان باید در جهاد با نفس تا آخر عمر دقت کند، تصریح کرد: حرکت به سوی اشرافی‌گری قدم به قدم بوده و در آن سیر شدن وجود ندارد بنابراین باید مراقب بود.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه نباید وسوسه شیطان شد و گفت چون عده‌ای حقوق نجومی می‌گیرند ما در برابر آنها اشرافی‌گری نمی‌کنیم، ادامه داد: افرادی که حقوق نجومی می‌گیرند و اشرافی‌گری می‌کنند، هم قدم به قدم به اینجا رسیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جهاد با نفس مهم‌تر از جهاد با دشمن است، بیان کرد: جهاد با نفس، جهاد اکبر است، نفس انسان را وسوسه به اشرافی‌گری می‌کند و دل سپردن به طبقات مرفه دید انسان را به دنیا بیشتر می‌کند.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در روایات آمده که در مسائل مالی به زیردست خود و در مسائل معنوی به بالادست خود نگاه کنید، افزود: رهبری فرمودند دل سپردن به طبقات مرفه خطر ارتجاع از انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال مستضعفین بودن راه اسلام، امام (ره) و رهبری است، افزود: تکیه به داخل کشور امام راحل را به پیروزی رساند و قطع رابطه با خارج کشور به معنی قطع معامله نیست بلکه نباید امیدی به حل مشکلات از سوی خارجی‌ها داشت.

موسوی‌اصفهانی با خودسازی مردم در 40 سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه عدالت اقرار می‌کنم، عقب مانده‌ایم و باید از خداوند و مردم عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه هرچه از عدالت فاصله بگیریم از قرآن فاصله گرفته‌ایم، تصریح کرد: دولتمردان باید به مسائل بی‌عدالتی رسیدگی کنند، ما هنوز منتظر هستیم تا بدانیم سرنوشت حقوق‌های نجومی چه شد؟ چند نفر برکنار شدند؟

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چرا حقوق‌بگیران نجومی را معرفی نمی‌کنند؟ چند نفر برکنار شد؟ چرا مجلس و قوه قضائیه پیگیری عملی نشان مردم نمی‌دهند تا مردم عدل را ببینند؟ مگر مردم برای پیاده شدن عدل خون ندادند؟ امیدواریم دولتمردان از بی‌عدالتی‌ها جلوگیری کنند.

وی در ادامه یاد شهید عبدالرضا حیدری و همه شهدای اسلام، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی داشت و افزود: همه شهدا برای ما نور چشم هستند.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه شهدای با بصیرت برای مکتب اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) تا پای جان استقامت کردند، ادامه داد: دنیا در روز 22 بهمن دید که مردم آماده برای محافظت و نگهبانی از انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه باید از همه کسانی که برای حفظ این نظام تا پای جان استقامت کردند، تشکر کرد، افزود: قرآن کریم آیات متعددی را در تشویق به جهاد، شهادت‌طلبی، استقامت و پایمردی برای ما نقل کرده است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری به آیه 110 از سوره توبه اشاره کرد و با بیان اینکه پروردگار متعال مشتری و خریدار است و از مؤمنین نفس، جان و حیات دنیوی آنها را می‌خرد، ادامه داد: شهدای ما شرط ایمان را داشتند که تا پای جان ایستادند و ایمان بود که اشک آنها را جاری می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهدا با قلب و ایمان قلبی مایل به رسیدن به شهادت بودند، تصریح کرد: انقلاب به برکت شهدا دیده شد و مسئله‌ای زیبا‌تر از شهادت در راه خدا وجود ندارد.