برجام ایران را جسورتر کرده است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که برجام، جمهوری اسلامی (ایران) را جسورتر کرده است اما موجب شده است که منطقه در جهت معکوسی شکل بگیرد.

وی مدعی شد که توافق هسته‌ای «یک بزرگراه به سوی (دستیابی به) زرادخانه هسته‌ای» در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد و خصومت‌ورزی آن را در سرتاسر خاورمیانه افزایش داده است.

تایمز اسرائیل در گزارش خود نوشت نتانیاهو که در کنفرانس رؤسای سازمان‌های عمده یهودی در بیت‌المقدس سخن می‌گفت، از هرگونه اشاره به موضوع تحقیقات جاری درباره اتهامات فساد خود خودداری کرد و به جای آن تلاش کرد در این نشست بر انتقاد از برجام و فعالیت‌های ایران در منطقه تأکید کند.

نتانیاهو در ادامه سخنان ضدایرانی خود گفت: «ایران با فاصله زیادی خطرناک‌ترین نیرو در منطقه است».

وی در سخنانی بر ضد برجام نیز گفت که این توافق بر خلاف آنچه که مدنظر بود عمل می‌کند و نهایتا به ایران اجازه خواهد داد تا با استفاده از پولی که از معافیت‌های تحریمی به دست می‌آورد، یک زرادخانه هسته‌ای بسازد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «اگر چیزی رخ ندهد و تحریم‌ها به کاهش خود ادامه دهند، هر سال ده‌ها میلیارد دلار به خزانه ایران خواهد رفت. ما درباره (رسیدن حدود یک) تریلیون دلار اضافی به ایران سخن می‌گوییم. آن‌ها قادر خواهند بود تا اورانیوم را غنی‌سازی کنند و این بخش کلیدی از ساخت یک بمب هسته‌ای است».

نتانیاهو در واکنش به تشویق حضار مدعی شد که «به ایران هرگز اجازه نخواهیم داد تا سلاح‌های هسته‌ای را توسعه دهد».