دستگاه قضایی با عاملان جنایت پاسداران با قاطعیت رفتار کند

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به آیات سوره تکاثر اظهار کرد: در این سوره تأکید شده که در قیامت از همه نعمت‌هایی که به ما داده شده، سؤال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به بطالت گذراندن عمر، جرم است، تصریح کرد: در قیامت سؤال می‌شود که عمر را با یاد خدا و تبعیت از فرمان خدا گذرانده ای یا نه. بنده خدا بوده‌ای یا شیطان؟

خطیب جمعه تهران بهترین و بالاترین نعمت را ارسال پیامبران به میان مردم عنوان کرد و افزود: آشنا شدن با خدا نعمت بزرگی است که انبیاء بر ما ارزانی داشته اند و در قیامت از آن سؤال می‌شود.

وی یکی از خطوط قرمزی که در کلام معصومین مطرح شده را حفظ زبان دانست و تصریح کرد: باید در سخن گفتن مراقب باشیم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروی مؤمن نباشد.

موحدی کرمانی غافل بودن از فقرا و مستمندان را، یکی از خطوط قرمزی دانست که دین بر آن تأکید کرده است.

امام جمعه موقت تهران، ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عدالتی که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور پیاده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی انفاق حضرت زهرا به فقرا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید که فرد آذوقه خود را به دیگران بدهد تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، این روحیه را در بین مردم پیاده می‌کند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که حضرت برای تثبیت عدل می‌خواهد انجام دهد الگو گرفته از حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران - یاسوج تصریح کرد: مطلع شدیم خانواده‌های جانباختگان هواپیمای ATR گفتند ما حاضر به ادامه عملیات جست‌وجو برای اجساد نیستیم، زیرا جان مأموران امدادی به خطر می‌افتد و من این روحیه ایثار را می‌ستایم.

موحدی کرمانی با اشاره به آشوب‌های خیابان پاسداران افزود: در خیابان پاسداران آشوبی رخ داد که امنیت مردم به خطر افتاد. ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم و از اقدامات سنجیده و مدبرانه نیروی انتظامی در برخورد با دراویش آشوبگر تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از قوه قضائیه می‌خواهیم که با این قاتلان جنایتکار که به خانه‌های مردم معترض شدند به شدت برخورد کند.

موحدی تهرانی گفت: از مسئله امنیت نمی‌توان به سادگی گذشت امیدواریم مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه تصریح کرد: از اقدامات همه اعم از نیروهای امدادی، سپاه پاسداران، ارتش ، دولت و سایر دستگاه ها در زلزله کرمانشاه تشکر می‌کنیم، اما ظاهرا این عزیزان نیاز به توجه بیشتری دارند مخصوصا اینکه اخیرا بارندگی‌های شدیدی هم داشتیم و این بارش‌ها مشکلات شدیدی را برای زلزله زدگان بوجود آورده است و لازم است بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته شود تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.

وی ادامه داد: جالب است بدانید سید ابوالفضل حسینی نوجوان کرمانی 14 ساله ای است که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کند و از برگزاری مسابقات تیر و کمان در آمریکا مطلع می‌شود. وی با حضور در این مسابقات مدال طلا می‌گیرد و این مدال را به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و میلیون‌ها زائر اربعین حسینی تقدیم می‌کند.

موحدی تهرانی با اشاره به سالروز عملیات خیبر و گرامیداشت شهدای این عملیات تأکید کرد: آمریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند، غافل از اینکه ایران اسلامی حامل نور خدا است که خاموش شدنی نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: آمریکا از عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.