محمدنبی حبیبی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب، در پاسخ به اینکه آیا در فرصت باقیمانده برای نامنویسی در انتخابات مجلس نهم اقدام میکند، گفت: هنوز در حال بررسی کاندیداتوری در انتخابات مجلس هستم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه آیا سایر اعضای این حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام می‌کنند نیز گفت: اعضای دیگر حزب موتلفه نیز در حال بررسی هستند.

وی افزود: اینکه چه کسی از اعضای حزب موتلفه برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده یا خیر را روز جمعه ممکن است اعلام کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: تکلیف اینکه چه کسانی، با چه تعدادی و چه روزی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کرد، سوالی است که بعداً پاسخ خواهیم داد.

محمدنبی حبیبی در واکنش به تکرار سوال خبرنگار مهر درباره احتمال ثبت‌نام برای ورود به صحنه رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم گفت: ترجیح می‌دهم این سوال را در آخرین روز نام‌نویسی پاسخ دهم.

در روزهای اخیر حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم ثبت‌نام کرده است. اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی نیز که در حال حاضر نماینده مجلس هشتم است از دیگر گزینه‌های محتمل حزب موتلفه برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم است. همچنین حدود ۱۲۰ نماینده مجلس هشتم از اعضای این حزب هستند که انتظار می رود برای عضویت در مجلس آینده نیز داوطلب شوند.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه نیز که می گوید هنوز در حال بررسی حضور در انتخابات مجلس نهم است ، در انتخابات مجلس هشتم کاندیدا شده بود اما در جهت حمایت از فهرست جبهه متحد اصولگرایان در تهران از کاندیداتوری انصراف داد.