رمزگشایی نماینده ولی‌فقیه در سپاه از رفتار آمریکا با نُجَباء و محور مقاومت

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی راجع به عزم آمریکا برای افزودن نام مقاومت اسلامی نُجَباء به فهرست تحریم‌های ضدتروریستی گفت: آمریکا با تمام جریاناتی که احساس کند هم‌راستا با منافعش نیستند این برخورد را دارد. کمااینکه در منطق آمریکا حزب‌الله هم تروریستی است و رهبران حماس را هم تحریم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» افزود: این ناشی از سیاست کلی و استمراری ایالات‌متحده است که نگاهش به مقاومت، دموکراسی، مسائل جهانی و... از عینک و زاویه منافع آمریکا و منافع سرمایه‌داران است.

وی در ادامه تصریح کرد: اصولا رژیم حاکم بر آمریکا از گروه‌های آزادی‌بخش جهان تعریفی دوگانه دارد؛ هر جریانی که با واشنگتن همراه باشد و هژمونی کاخ سفید را بپذیرد، آمریکایی‌ها کمکش می‌کنند. در مقابل، اگر گروه‌هایی تن به سلطه ندهند، آمریکا این‌گونه رفتارها [تحریم و فشار به بهانه تروریسم] را انجام می‌دهد تا تعریف خودش را در دنیا حاکم کند.

رئیس اسبق حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در واکنش به مطرح شدن لایحه تحریمی علیه نُجَباء در کنگره آمریکا خاطرنشان ساخت: این‌گونه اقدامات واقعیت‌ها را تغییر نمی‌دهد. مردم غرب آسیا و تمام مردم آزادی‌خواه دنیا متوجه روند حرکت آمریکا و آنچه که این‌ها دنبال می‌کنند، هستند و می‌دانند که هدف آمریکا قدرت، منافع واشنگتن و خواست سرمایه‌داران است.