به گزارش افکارنیوز،حجتالاسلام مهدی طائب در گفتوگو با فارس از ترفند جریان انحرافی برای ارائه لیست انتخاباتی "متفرقه اما شبیه به لیست واحد جریان اصولگرایی" با هدف تخریب نیروهای انقلابی و وجاهتبخشی به فهرست مورد نظر این جریان پرده برداشت.

وی در عین حال متذکر شد که مردم قطعا به لیست واحد جبهه متحد اصولگرایی توجه خواهند داشت و بسیار هوشیارتر از آن هستند که با لیست‌های نمایشی و قلابی و انحرافی بازی بخورند.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه ارائه لیست متفرقه از سوی جریان انحرافی به معنای عدم درک آنها از فهم و بصیرت ملت ایران است، گفت: مردم پیش از رأی دادن، گروه‌ها و افراد معرفی شده از سوی آنها را شناسایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام طائب، بصیرت ملت ایران را از مهم‌ترین عوامل موفقیت کشورمان در طول دوران پر فراز و نشب انقلاب عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مردم با توجه به عملکرد برخی مسئولان در لایه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و آشکار شدن موضع آنها، شاخص دقیقی برای افکارسنجی و رفتارشناسی این طیف‌ها در اختیار داشته و از این رو توان تشخیص خط فتنه و انحراف را دارند.

حجت‌الاسلام طائب ضمن تاکید بر لزوم اعتماد به فهم و بصیرت مردم ایران در عین حال اطلاع‌رسانی از ترفندهای انتخاباتی فتنه‌گران و منحرفان را بسیار مهم و ضروری دانست.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به رویکردها و ترفندهای انتخاباتی جریان انحرافی گفت: افرادی همچون " امیری‌فر " تمایل زیادی به ماندن در قدرت دارند و از این رو برای آنها مهم نیست که از سوی چه جریانی مطرح شوند.

وی با بیان اینکه برای جریان انحرافی وزنی قائل نیستم، ابراز عقیده کرد: لیدر این جریان نمی‌خواهد در انتخابات حضور داشته باشد بلکه در صدد است به ‌صورت غیرمستقیم حضور مردم در انتخابات را کمرنگ، بین اصولگرایان انشقاق و در دل مردم شک و تردید ایجاد کند.

* فساد مالی ابزار جریان انحرافی برای بی‌‌اعتمادسازی

حجت‌الاسلام طائب معتقد است: اختلاس سه هزار میلیاردی نشان داد عاملان این فساد بانکی کاملاً حساب‌شده این اقدام را انجام دادند تا بتوانند از این طریق مردم را به نظام و حضور در انتخابات بی‌اعتماد کنند.

وی خیز جریان انحرافی برای تصاحب کرسی‌های مجلس را در راستای پروژه " کمرنگ‌سازی " حضور مردم در انتخابات ارزیابی کرد و در این خصوص توضیح داد: این جریان قصد دارد با ورود عناصر مسأله‌دار به عرصه انتخابات وانمود کند برخی نمایندگان با هزینه‌های کلان وارد مجلس می‌شوند و از این طریق مردم را نسبت به شرکت در انتخابات بی‌اعتماد و بی‌انگیزه کند.

* جریان انحرافی و اصلاح‌طلبان از یکدیگر جدا نبوده‌اند

رئیس قرارگاه راهبردی عمار در پایان از ائتلاف نانوشته جریان انحرافی و اصلاحطلبان سخن گفت و تصریح کرد: این دو جریان دو گروه نیستند که قصد اتحاد با یکدیگر را داشته باشند بلکه آنها یک گروه محسوب میشوند.