حبیبی: رئیس جمهور آمریکا بیش از این خودش را کوچک نکند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شروط 6 گانه ترامپ برای ماندن در برجام، اظهار کرد: ترامپ به خوبی می‌داند ایران با قدرتی که در اختیار دارد، هیچ‌کدام از شروطی که برای ما گذاشته است را نخواهیم پذیرفت.

وی با اشاره به اتهامات آمریکا مبنی بر مسائل حقوق بشر به ایران، افزود: آمریکا و هم‌پیمانان آن تا به حال هیچ سند و مدرک قابل توجیهی درباره اتهاماتی که درباره مسائل حقوق بشر و عملکرد سپاه پاسداران به ایران وارد می‌کنند، نتوانسته‌اند ارائه کنند.

حبیبی تصریح کرد: ترامپ حدود 50 سال از تاریخ عقب است و در حال و هوای سال 32 شمسی بسر می‌برد که با یک کودتای نظامی رژیم طاغوت پهلوی مجدد توانست استقرار یابد، لذا فکر می‌کند اکنون نیز ممکن است در ایران چنین اتفاقی رخ دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: بنده معتقدم که با عنایت الهی و اقتداری که ملت ایران دارد، ما زیربار هیچ‌گونه شرطی که ترامپ برای ما می‌گذارد نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: برجام یک توافق دوطرفه بین ایران و آمریکا نیست که ترامپ هرچه به ذهنش آمد انجام دهد و طبیعتا سایر اعضای 1+5 نیز نظراتی دارند. پس بهتر است که ترامپ بیش از این خودش را سَبُک نکند.

حبیبی با اشاره به شرط و شروط ترامپ برای مسائل موشکی ایران اذعان کرد: به نظر بنده هیچ کشوری نمی‌تواند برای چگونگی دفاع ما تعیین تکلیف کند، ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا اختیار استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای را داراست، لذا نمی‌تواند برای موشک‌های بالستیک ایران تصمیم بگیرد و ما به عنوان ملتی مستقل و مقتدر تا بحال از هیچ کشوری برای مسائل دفاعی اجازه نگرفته و در آینده نیز این کار را نخواهیم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: ترامپ اگر دلواپس امنیت جهان و ثبات منطقه است بگوید چرا با وجود اینکه اسرائیل تعداد زیادی کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، تا به حال علیه آن موضع گیری انجام نداده است؟ البته این دوگانه عمل کردن آمریکا برای ما کاملا مشهود شده است؛ لذا به ترامپ پیشنهاد می‌کنم که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده بیش از این خود را کوچک نکند.