بروجردی: استفاده از پیشران هسته‌ای نیازی به مجوز آژانس ندارد

علاءالدین بروجردی با اشاره به آغاز فعالیت جمهوری اسلامی ایران روی پیشران هسته ای اظهارداشت: با توجه به ظرفیت دریایی جمهوری اسلامی در سطح جهان و اینکه ایران یکی از مهمترین کشورهای پرتردد در عرصه بین المللی دریاها بوده، لازم است از توانمندی پیشران هسته ای استفاده کنیم.

وی آغاز فعالیت های ایران بر روی پیشران هسته ای را اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت اقیانوس ها و سوختی برای زیردریایی ها دانست و افزود: پیشران هسته ای جزء مسائلی نیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن مطلع نباشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دستور رئیس جمهور برای اجرای پروژه پیشران هسته ای صادر و تسهیلات لازم نیز برای ساختمان سازی داده شده و تاکنون نیز هیچ اعتراض خاصی از هیچ نهاد بین المللی به دنبال آن نبوده است.

بروجردی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود آغاز فعالیت روی پیشران هسته ای ازسوی ایران به علت اقدامات ضد ایرانی آمریکایی ها بوده است، یادآور شد: زمان خاصی برای آغاز پیشران هسته ای پیش بینی نشده بود و کشورها هرگاه احساس کنند به این توانمندی رسیده اند، می توانند از این فناوری استفاده کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت پیشران های هسته ای خاطرنشان کرد: پیشران هسته ای می تواند کمک شایانی به ترددهای دریایی جمهوری اسلامی ایران کند.