مأموریت یگان سایبری اسرائیل شنود و رصد مردم ایران

رای‌الیوم افزود: یک افسر بلندپایه اطلاعات نظامی ارتش «اسرائیل» (هامان) که به نامش اشاره نشده در دیدار با شماری از تحلیلگران و کارشناسان مطبوعات و رسانه‌های اسرائیلی گفت: چالش بزرگ یگان 8200، جمع‌آوری اطلاعات از ایران است که 80 میلیون جمعیت دارد و آنها  از نظر ایدئولوژی از رهبر این کشور پیروی و عمل می‌کنند.
وظایف اصلی یگان 8200، جمع‌آوری داده‌های مجازی، جاسوسی از ایمیل‌ها و اطلاعات اینترنتی در کنار رمزگشایی از کدها است.
این افسر صهیونیست همچنین گفت: در جنگ‌های آینده، «اسرائیل» با موشک‌های زمین به هوا و ساحل به دریای ساخت ایران، و پدافند هوایی آنها مواجه است.
وی افزود: یگان اطلاعاتی 8200 اطلاعات زیادی از قاچاق سلاح پیشرفته از سوریه به حزب‌الله لبنان که ایران در آن نقش دارد جمع‌آوری کرده است و از نزدیک حضور نظامی ایران در سوریه را زیر نظر دارد تا اطلاعات دقیقی  را در این زمینه جمع‌آوری کند.
این افسر صهیونیست اذعان کرد: ایران به لحاظ پیشرفت و رشد تکنولوژی از کشورهای بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود و اطلاعات نظامی «اسرائیل» ایران را دشمن سرسخت و گزینه دشوار برای خود در زمینه فناوری، تسلیحاتی و جنگ سایبری می‌داند و عقیده دارد جنگ سایبری با تهران نسبت به کشورهای عربی متفاوت است.
به گفته وی: بسیاری از نیروهای این یگان به زبان عربی و فارسی مسلط هستند و بیش از دو دهه گذشته به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند و برخی از آنها ایرانی‌الاصل هستند.
او گفت: بخش اطلاعات نظامی از مهم‌ترین بخش دستگاه اطلاعاتی اسرائیل محسوب می‌شود و یگان 8200 در منشور نظامی یک یگان مرکزی است که ماموریت آن رهبری جنگ سایبری در ارتش را از طریق جمع‌آوری سیگنال‌ها و رمزگشایی کدها و تحلیل آنهاست.
به گزارش این روزنامه، «امیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» گفت: ماموریت یگان 8200 جمع‌آوری اطلاعات از پروژه هسته‌ای ایران نیست بلکه تلاش برای فهم راهبرد جمهوری اسلامی ایران و شناخت دقیق جزییات فعالیت ایران در خاورمیانه است. 
رای‌الیوم افزود: منابع مطلع در تل‌آویو گزارش دادند که یگان 8200 که توسط یک سرهنگ اداره می‌شود و سه ماموریت اصلی از جمله رصد، شنود، تصویربرداری و ارسال پارازیت را برعهده دارد.
رای‌الیوم نوشت: این نوع ماموریت ابزارهای الکترونیکی پیشرفته لازم دارد و «اسرائیل» همه امکانات صنایع نظامی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی خود را در اختیار یگان 8200 قرار داده است.
در همین راستا «عمیر رایبوبورت» سردبیر سایت خبری صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» گفت: اسرائیل ابزار فناوری و الکترونیکی خود را برای توسعه عملیات شنود در اختیار یگان 8200 قرار داده است و کامپیوترهای پیشرفته این یگان قادر به رصد پیام‌های مهم اطلاعاتی از طریق شنود میلیون‌ها تماس و میلیاردها کلمه هستند.
یواف لیمور تحلیلگر نظامی اسرائیلی در گزارش خود درباره جاسوسی در شبکه‌های اجتماعی توسط این یگان فاش کرد: از زمان شروع بهار عربی، یگان 8200 اقدام به رصد و پیگیری شبکه‌های اجتماعی که جوانان کشورها در آن فعالیت دارند به خصوص فیسبوک و توییتر پرداخت تا تصویری از تحولاتی که ممکن است در کشورها روی دهد به دست آورد.