سرمقاله روزنامه های امروز/ از تازه‌ترین رسوائی جنایتکاران جنگی تا بن سلمان و استراتژی کودتا در کودتا

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

از سپاه پیروز سؤال نمی‌کنند!

«جیمز وولسی»، رئیس‌اسبق سازمان اطلاعات آمریکا چند روز پیش میهمان شبکه تلویزیونی فاکس نیوز بود. وقتی خبرنگار از او پرسید، «آیا واشنگتن در امور داخلی و انتخابات سایر کشورها دخالت می‌کند؟» پاسخ شنید؛ «بله». سپس هردو بلند خندیدند.

اهمیت راهبردی پاکسازی غوطه‌شرقی

نخستین روز از دهه سوم ماه آگوست سال ۲۰۱۳ خبری مبنی بر حمله شیمیایی در منطقه «غوطه دمشق» در صدر اخبار رسانه‌‌های جهان قرار گرفت؛ حمله‌ای که به اعتقاد مراکز حقوق‌بشر «بزرگ‌ترین حمله شیمیایی بعد از فاجعه حلبچه» بود.

بن سلمان و استراتژی کودتا در کودتا

در جهان شکننده سیاست های خاورمیانه ای، محمد بن سلمان یا به عنوان جوان اصلاح طلبی دیده می شود که استبدادی ترین جامعه جهان را تغییر خواهد داد یا شاهزاده کوچک بی پروا و بی تجربه ای که رسیدن سریع او به قدرت می تواند عربستان سعودی را بی ثبات کند.

نیست کردن مسائل هست!

کوچک کردن مسائل بزرگ و بزرگ کردن مسائل کوچک، یک شگرد شناخته شده رسانه‌ای برای پنهان کردن یک حقیقت و آشکارسازی یک حقیقت نماست! در این پنهان کردن و آشکار‌سازی یک فریب و نیرنگ وجود دارد تا عده ای به منافعی برسند.

تازه‌ترین رسوائی جنایتکاران جنگی در یمن

تلاش‌های مشترک ده ساعته آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران و معرفی ایران به عنوان ناقض قطعنامه تحریم ارسال اسلحه به یمن با وتوی پیش نویس قطعنامه توسط روسیه ناکام ماند و به شکست انجامید.

موازنه تهدید و وتوی روسیه

تنظیم قطعنامه جدیدی از سوی انگلیس در ارتباط با محکوم‌سازی ایران به عنوان کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نادیده گرفته براثر واکنش روسیه به نتیجه مطلوب برای جهان غرب منجر نشد.