بولتن نیوز: یک نهادنظارتی به ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس توصیه کرد در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکنند؛ چرا که رد صلاحیت می شوند.

چند روزی از آغاز ثبت نام کاندیداتورهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می گذرد و در این میان کسانی برای ثبت نام به مکانهای اختصاص یافته به این امر رجوع می کنند که با شنیدن نامشان و سابقه فعالیتشان باید انگشت حیرت به دندان گرفت. مهدی خزعلی یکی از این افرادی است که دو سال گذشته و اقدامات فتنه انگیزانه خویش را فراموش کرده است و برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است. اما جدای از این افراد، هستند کسانی که شاید دوشادوش خزعلی حرکت کرده باشند و اسمی از آنان شنیده نشده باشد. نمایندگان مجلسی که در پرونده بزرگترین فساد بانکی کشور دخیل بودند، اگر جرمشان بیشتر از خزعلی نامها نباشد، حداقل برابر آنهاست.


براساس این گزارش اتهام به همکاری تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فساد اخیر بانکی باعثشده است تا یک نهاد نظارتی به این افراد توصیه کند که در انتخابات دور آینده مجلس ثبت نام نکنند. این نهاد نظارتی به ۱۶ نماینده مجلس هشدار داده که در انتخابات نهمین دوره ثبت نام نکنند و اگر هم ثبت نام کنند، صلاحیت آنها تائید نخواهد شد.


در همین راستا خبرنگار بولتن نیوز در راهروهای مجلس شنید که یکی از مسئولین یک نهاد نظارتی در اوایل همین هفته در مشهد در جلسه خصوصی با اشاره به پرونده سوء استفاده مالی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد که که این نهاد به طور رسمی و کتبی به ۱۶ نماینده فعلی مجلس اعلام کرد تا در انتخابات نهمین دوره مجلس ثبت نام نکنند.

یکی از نمایندگان مجلس در همین رابطه با تائید این خبر به خبرنگار بولتن گفت: مشکل این ۱۶ نماینده ارتباط و حمایت از امیر منصور آریا و نقش آنها در پرونده سوء استفاده مالی است.


این نماینده افزود: این نهاد نظارتی به این عده اعلام داشت که به هیچ وجه ثبت نام نکنند و اگر ثبت نامی از آنان بعمل آمد مطمئن باشند که صلاحیت آنها تائید نخواهد شد و نهادهای نظارتی نیز زیر بار تائید صلاحیت آنها نخواهد رفت.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: بعد از مطرح شدن این خبر در جمع نمایندگان، روز یکشنبه در صحن مجلس نمایندگان به شوخی به همدیگر می گفتند که جزو ۱۶ نفر هستی یا نه؟

وی گفت: تعداد نمایندگان مجلس هشتم که رد صلاحیت خواهند شد، بیش از ۱۶ مورد است چرا که برخی از نمایندگان در مجلس هشتم مرتکب تخلفاتی شدند و اسناد و مدارک آنها به شورای نگهبان هم ارائه شده است. بنابراین حساب این افراد را نیز باید به جمع متهمان فساد بانکی اضافه کرد.



بنابراین گزارش در حالی این نهاد نظارتی به این نمایندگان به طور صریح توصیه نموده است در انتخابات آینده ثبت نام نکنند که کریمی قدوسی در گفتگو با بولتن به صراحت گفته بود که " شورای نگهبان محتویات پرونده فساد بانکی اخیر را که برخی از نمایندگان در آن دست داشتند را از قاضی پرونده گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از متهمین این پرونده را رئیس …معرفی و افزوده بود: آقای محسنی اژه ای دادستان کل کشور در این رابطه اعلام کرده اند که برای آقای …قرار مجرمیت صادرشده است. آقای … را به عنوان متهم احضار کرده ایم و به ایشان تفهیم اتهام شده، به قید وثیقه آزادند، قرار مجرمیت صادرشده، کیفرخواست ایشان آماده می شود و ایشان به دادگاه می روند.

با این حال باید به انتظار نشست تا موعد رد و یا تائید صلاحیت کاندیداتورهای نمایندگی مجلس به پایان برسد و نام این ۱۶ نفری که در پروژه فساد بانکی دست داشته اند، مشخص شود؛ چرا که برخی از سیاسیون به جهت رفاقت گرمابه ای با این متهمین، از افشای نام آنان جلوگیری می کنند و افشای این اسامی را گره خورده با آبروی نظام برمی شمرند.