اظهارات ضد ایرانی انور قرقاش درباره ایران

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات متحده عربی در امور خارجه امروز چهارشنبه در اظهاراتی مدعی شد: مداخله ایران در یمن (!) که هر روز بیشتر می‌شود، درستی عملیات توفان قاطعیت را تأیید می‌کند.

وی با انتشار مطالبی در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد: با گذشت زمان، جوانب مداخله ایران در یمن بیشتر آشکار می‌شود و درستی توفان قاطعیت را تأیید می‌کند. شکی نیست آزمایش دشوار است؛ اما این یک حق ضروری است. هدف راهبردی روشن است و آن امنیت و ثبات جزیرة العرب برای نسل‌های آینده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امارات در چارچوب ائتلاف عربی به هدایت عربستان نقش خود را ایفا می‌کند و قربانی شدن فرزندانمان برای آینده کشور و منطقه‌شان است.

وزیر مشاور امارات متحده عربی در امور خارجه همچنین گفت: برای درک هدف راهبردی ائتلاف عربی به هدایت ریاض، پرونده‌های مهمی وجود دارد که شامل مسائل سیاسی- نظامی و امنیتی می‌شود، از همین رو ما از طریق یمنی با ثبات و شکوفا به هدف خود خواهیم رسید.

گفتنی است ادعای وزیر مشاور امارات متحده عربی در امور خارجه در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بار‌ها ادعای مقامات غربی و عربی را در خصوص مداخله تهران در امور کشور‌های دیگر به ویژه یمن تکذیب کرده اند.