اسرائیل، نگران انفعال آمریکا در مقابله با ایران در سوریه است

در حالی که حمایت‌های بی چون و چرای دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در زمنیه‌های مختلف ادامه دارد، یک فعال رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی طی یادداشتی در رسانه آمریکایی از نگرانی این رژیم از انفعال واشنگتن علیه ایران در سوریه سخن گفته است.

بنا بر گفته خبرنگار ارشد کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونستی، یک «ناامیدی» در تل‌آویو بابت فقدان عمل و اقدام آمریکا علیه ایران در سوریه وجود دارد و  در جلسات پشت درهای بسته و محرمانه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی این نگرانی، مکرر مطرح شده است.

این خبرنگار در پایگاه آمریکایی «آکسیوم» نوشت: «مقام‌های اسرائیلی به من گفتند که این احساس وجود دارد که در حالی که اسرائیل فعالیت ایران در سوریه را نگرانی امنیتی فوری و حیاتی می‌بیند اما آمریکا حداقل در حال حاضر ای موضوع را موضوعی فرعی و حاشیه‌ای می‌داند».

در ادامه این یادداشت، از اظهارنظر مقام ارشد آمریکایی هم صحبت شده است.

در یادداشت آمده است: «یک مقام ارشد آمریکایی که کاملا از نزدیک پیگیر و فعال در زمینه سیاست دولت ترامپ در سوریه است، گفت که آمریکا با اسرائیل درباره اقدامات مشکل ساز ایران در سوریه اتفاق نظر دارد اما برای آمریکا در حال حاضر موضوعات فوری‌تر وجود دارند که باید مراقب آنها باشد».

این مقام آمریکایی، بر لزوم اولویت بندی تهدیدها و اولویت‌ها تاکید کرده و از اهمیت پایان یافتن جنگ با داعش سخن گفته است.