ظریف: حملات به یمن باید متوقف شود

وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کرواسی تاکید کرد که حملات به یمن باید متوقف شود.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با خانم "ماریا پیچوونویچ" وزیر امور خارجه کرواسی گفت: ابتدا مایل هستم از همکار عزیز، خانم پیچوونویچ معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و امور اروپایی و از مردم و دولت کرواسی به دلیل مهمان نوازی آن‌ها تشکر کنم. ما در این هوای سرد گرمی محبت مهمان نوازی مردم کرواسی را به خوبی احساس کردیم.

وی افزود: ایران از اولین کشور‌هایی بود که استلال کرواسی را برسمیت شناخت و بسیار خوشحال هستیم که روابط سیاسی و دوستی بین دو ملت ایران و کرواسی و همکاری اقتصادی میان بخش خصوصی ایران و کرواسی سابقه بسیار طولانی دارد.

ظریف اضافه کرد: سرکار خانم وزیر به حوزه‌های همکاری مشترک و بحث‌های مشترکی که داشتیم اشاره کردند. ملاقات‌های بسیار خوبی با مقامات کرواسی داشته و جلسه بسیار خوبی نیز با بخشی خصوصی داشتیم و من امیدوارم که زمینه برای همکاری دو جانبه و چند جانبه بین ایران و کرواسی فراهم شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما همینطور درباره چالش مشترک ما و کرواسی و بقیه جهان که با آن مواجه است و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم صحبت کردیم و درباره ضرورت همکاری فرهنگی برای جلوگیری از گسترش افراط گرایی و همچنین جلوگیری از بازگشت افراط به این منطقه و بقیه جهان صحبت کرده و درباره آن به نتایج و تفاهم‌هایی رسیدیم که همکاری در همه حوزه‌ها بویژه در زمینه مبارزه با فرهنگ افراط گرایی و فرهنگ تنفر داشته باشیم.

وی افزود: همینطور درباره بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد و بحران سوریه و بحران یمن گفت‌وگو کردیم و ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی در هر دو بحران مورد تاکید قرار گرفت. ما معتقدیم که حملات به یمن باید متوقف شود و در سوریه نیز به سمت راه حل سیاسی که در آستانه و سوچی شروع کردیم پیش برویم و با همکاری همه طرف‌ها راه حل سیاسی و بازسازی این کشور‌های بحران زده را داشته باشیم.

ظریف در پایان گفت: امیدوارم همکاری میان دو دولت و بخش خصوصی ایران و کرواسی هر چه بیشتر گسترش یافته و روابط خوب بین دو ملت زمینه‌های تحقق بهتری پیدا کند.