در ادامه گزيده اي از سخنان محمدحسین صفارهرندی در همایش "میثاق با ولایت" که در آستانه سالروز حماسه ۹ دی و با حضور فرهنگیان تهرانی در سالن حجاب برگزار شد به نقل از واحد مرکزي خبر مي آيد:

* همان کسانی که در جلسه رسمی دولت موسوی به حکم اعدام سلمان رشدی اعتراض کردند، فتنه سال ۸۸ را هدایت و راهبری می‌کردند.

* فتنه ۸۸ محصول مجموعه برآوردها و پیش فرض‌های غلط در برخی افراد بود و این سؤال وجود دارد که در ذهن و دل کسانی که خود را درمعرض سوء استفاده قطعی دشمنان این ملت قرار دادند، چه چیزی می‌گذشت که با دشمن همراهی کردند؟

* افرادی از آنها از دوران حیات امام(ره) یا همزمان با ارتحال ایشان دچار چنین پیش‌ فرض‌هایی شده بودند و حتی کسانی از آنها سال‌ها پس از ارتحال امام(ره) و به رغم آن که خود را وفادار به راه ایشان معرفی می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که جهان تغییر کرده است. این افراد معتقد بودند که حرکت عمومی جهان به سمت عُرفی‌گرایی و حذف دین از مناسبات اجتماعی است و اگر قرار است کسی ایمان داشته باشد، باید آن را در زندگی فردی خود به کار گیرد بنابراین در چنین جهانی نمی‌توان مانند۲۰ یا ۳۰ سال پیش، عَلَم حاکمیت خداوند را بلند کرد.

* عمده طلایه‌داران تجدیدنظر طلبی در راه امام(ره) کسانی بودند که در دورانی از دهه۶۰ بر سر میزان وفاداری به امام(ره) با دیگران درگیر می‌شدند اما با ارتحال آن حضرت، این فکر و وسوسه در آنها نفوذ کرد که دیگر نمی‌توان در مقابل این دنیا مقاومت کرد. این افراد هیچ گاه به طور علنی اظهار بازگشت از مسیر گذشته نمی‌کردند، بلکه از پشت بر نظام ولایی خنجر می زدند. این جماعت در عین پشت‌کردن به راه اصلی امام(ره) همچنان خود را مشعل‌دار راه ایشان معرفی و حتی در برخی مجالس عنوان فراکسیون خود را با نام امام(ره) تعیین می‌کردند.

* افرادی هم حتی در جایگاه مدیریت سطوح عالی کشور بودند که در جا زدند و با تأیید سخن این افراد گفتند که نمی‌توانیم این طور پیش برویم و باید تجدید نظر کنیم. آنها در واقع حق استمداد از نیروی خارجی را برای خود و متقابلاً‌ حق دخالت را نیز برای نیروی خارجی محفوظ می‌دانستند. به همین علت بود که در جریان فتنه حتی یک‌بار هم شاهد نبودیم که سردمداران این جریان علیه قدرت‌های جهانی موضع بگیرند که چرا در امور داخلی ما دخالت می‌کنید؟ بلکه حتی احساس خوشی‌ هم پیدا می‌کردند که قدرت‌های جهان همزمان با آنها و در حمایت از آنها بیانیه بدهند.

* اگر امروز همین برآوردهای غلط در ما نیز ایجاد شود و ملاک‌های پای بندی به راه روشن را گم کنیم، ما نیز اصحاب فتنه بعدی می‌شویم.

* پرچمداران فتنه آینده کسانی خواهند بود که به حقانیت راه شریعت اسلامی باور ندارند و اظهار میکنند دوران اسلامگرایی به پایان رسیده و امروز دوران انسان است و حتی با مردم اسرائیل نیز اظهار دوستی میکنند. این افراد فکر میکردند خاورمیانه به کام اسرائیل خواهد بود؛ بنابراین ما هم زنبیل بگذاریم و نوبت بگیریم و اکنون که امواج بیداری اسلامی متولد شده است ، حاضر نیستند اسلامی بودن این جریان را قبول کنند.