سردار آسودی: توان موشکی کشورمان هیچ‌گاه موضوع مذاکرات نمی‌شود

سردار محمدعلی آسودی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و اظهارات اخیرش در مورد توان موشکی کشورمان اظهار داشت: فرانسوی‌ها می‌خواهد با عملیات روانی و شرط و شروطی که مطرح کرده‌اند، بر روی برخی مسئولین سیاسی کشور تأثیرگذاری داشته باشند.

وی افزود: هدف فرانسوی‌ها این است که پس از سفر به ایران، بتوانند بگویند به بخشی از اهدافمان رسیدیم؛ چون برای هر سفری اهدافی تعیین می‌شود و می‌خواهند به نتیجه برسند و دست‌خالی برنگردند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه توان موشکی موضوع مذاکرات قرار نمی‌گیرد، گفت: فرانسوی‌ها در سفر به ایران بررسی میدانی ‌می‌کنند تا ببینند چقدر می‌توانند روی مذاکرات موشکی مانور دهند.

سردار آسودی بابیان اینکه فرانسه یک عملیات روانی را قبل از سفر وزیر خارجه‌‌اش به ایران شروع کرد، گفت: فرانسوی‌ها در قالب‌های واقعی و غیرواقعی به‌صورت شایعه پخش کردند که با فلان مسئول و شخصیت ایرانی صحبت و شرط گذاشته‌شده که اگر ما به ایران بیاییم، باید در موضوع موشکی یا منطقه‌ای باهم گفت‌وگو کنیم و به توافق برسیم.

وی ضمن اشاره به هدف بسترسازی برای مذاکره موشکی و منطقه‌ای از سوی فرانسوی‌ها خاطرنشان کرد: فرانسوی‌ها می‌خواهند تست بزنند و یکی از اهداف عملیات روانی مذکور، این است که آیا می‌توانند به موضوع مذاکره بیشتر بپردازند یا باید رها کنند؛ همچنین می‌خواهند محک بزنند که چقدر امکان تحمیل درخواستشان به مقامات ایرانی وجود دارد. 

سردار آسودی با تأکید بر اینکه قاعدتاً برابر آنچه همه مسئولین کشور موضع‌گیری کرده‌اند، هیچ‌گاه توان موشکی موضوع مذاکرات قرار نمی‌گیرد و هیچ شرطی را در این مسئله نمی‌پذیریم، تصریح کرد: برجام هم ربطی به موضوعات موشکی و منطقه‌ای ندارد و فناوری موشکی برای امر دفاعی و بازدارندگی است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه درعین‌حال تأکید کرد: فرانسوی‌ها تمام این بحث‌ها را می‌دانند ولی باوجوداین می‌خواهند در این سفر بررسی میدانی کنند و تست بزنند تا ببینند چقدر می‌توانند روی مذاکرات موشکی مانور بدهند.