روایتی از فرار هواپیمای آمریکایی از آسمان خلیج فارس

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: انواع تجهیزات مدرن قرارگاه پدافند هوایی در کنار سایر نیرو‌های مسلح، نسیمی خنک برای هموطنان و همسایگان و آتش جهنمی برای دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی است.

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن سردوشی و اعطای درجه به سربازان آموزشی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت سرباز در نیرو‌های مسلح تاکید دارند.

وی افزود: این اهمیت نشان از این دارد که خدمت دوساله سرباز در نظام اسلامی به اندازه اهمیت دوران خدمت چندین ساله یک کادر رسمی است و چنین مراسمات با شکوهی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سرباز برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال تحریم و تهدید از سوی استکبار جهانی را حاصل از خودگذشتگی و تلاش نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی زمینی، دریایی و هوایی قلمداد کرد و گفت: نیروی انسانی متخصص و انواع تجهیزات مدرن قرارگاه پدافند هوایی نیز در کنار سایر نیرو‌های مسلح، نسیمی خنک برای هم‌وطنان و همسایگان و آتش جهنمی برای دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن جرات قد علم کردن در منطقه را به هیچ وجه نداشته و نخواهد داشت، گفت: دشمن به خوبی می‌داند که همین پشتوانه فکری و عقیدتی و ایدئولوژی سرشار از اهداف مقدس و الهی سربازان نظام اسلامی، بر تبلیغات پوشالی و رجزخوانی بدون پشتوانه فکری هم‌پیمانانشان فائق خواهد آمد.

اسماعیلی در ادامه افزود: یک سرباز در نظام اسلامی علاوه بر تمرینات و آمادگی‌های رزمی باید مسلح به سلاح دیگری به نام بصیرت سیاسی و دینی باشد تا در مقابل خدعه و نیرنگ و شبهه‌پراکنی دشمن ایستادگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به مقایسه نیرو‌های مسلح حق و باطل پرداخت و گفت: به عنوان نمونه می‌توان دو اتفاق سال‌های اخیر را مورد بررسی قرار داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در این خصوص به تجاوز چند ملوان نیروی دریایی آمریکا به مرز آبی ایران در خلیج فارس در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: برخورد قهرمانانه و سرشار از کرامت انسانی نیرو‌های مسلح ما با آن چند ملوان آمریکایی نشان از عظمت جبهه حق داشت و ابراز عجز این دستگیرشدگان، نشان از سردرگمی اهداف و ضعف پشتوانه فکری آن‌ها داشت تا جایی که نمی‌دانستند برای کدام هدف و کدام آرمان در منطقه حضور دارند و برای کدام هدف به ماموریت نظامی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها در آن زمان چند هواپیما برای آزادی ملوانان دستگیرشده به منطقه اعزام کردند که آن‌ها هم با یک غرش موشک‌های زمین به هوا از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، فرار را بر قرار ترجیح دادند.

اسماعیلی تصریح کرد: این در حالی است که اسارت قهرمانانه شهید محسن حججی و نگاه همراه با غرور دینی او در قاب رسانه‌های جهان مورد قضاوت مردم جهان قرار گرفت و بر خلاف خواسته دشمن، صلابت رزمندگان جبهه حق را به تصویر کشید و اوج پشتوانه فکری و سرشار از اهداف مقدس رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را به همگان نشان داد و این نمونه‌ای از تفاوت نیرو‌های مسلح جبهه حق و باطل است.

وی در پایان ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی واقعی قلمداد کرد و گفت: جوانانی که امروز به دریافت نشان سربازی مفتخر می‌شوند جوانانی هستند که سال‌های پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را به چشم خود ندیده‌اند، ولی به خوبی می‌دانند با وجود اینکه جنگ سخت تمام شده است، ولی جنگ فرهنگی هنوز پای برجاست و آنچه دشمن را در این جبهه بسیار مهم زمین‌گیر می‌کند حضورشان در خاک‌ریز‌های فرهنگی است و به حول و قوه الهی در این جنگ هم پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود.