تشکر وزیر صهیونیست از طرح جدید کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران

نفتالی بنت، وزیر آموزش و رئیس حزب «خانه یهود» رژیم صهیونیستی،  از طرح‌های کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران تشکر کرد.

نفتالی بنت همچنین روز دوشنبه خطاب به سه هزار نفر از حاضران در کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک، به شدت از عربستان سعودی انتقاد کرد.

او گفت: «عربستان پیش از این سعی کرده است به توانمندی غنی‌سازی اورانیوم دست یابد. این کشور امروز یک رژیم مناسب برای غرب است، اما بی‌ثباتی ذاتی در خاورمیانه و کشور‌های عربی وجود دارد. ایران، عربستان یا هر کشور دیگری در این منطقه نباید توانمندی هسته‌ای داشته باشد؛ چرا که این امر برای اسرائیل، منطقه و جهان خطرناک است.»

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در ادامه لفاظی‌های خود گفت: «اکنون باید سر اختاپوس ایران را (در منطقه) قطع کرد. سر این اختاپوس در تهران است و بازو‌های آن به سمت ما روانه شده است تا ما را به بدبختی بکشاند و ما تسلیم شویم. اما کاملا مشخص است که ما تسلیم نمی‌شویم.»

او در ادامه اظهاراتش از نمایندگان آمریکا به سبب ارائه طرحی علیه سپاه پاسداران و دیگر اقدامات ضدایرانی آن‌ها تشکر کرد.

از سوی دیگر، دنی آیالون، معاون سابق وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، نیز در اجلاس آیپک گفت اسرائیل مشترکات زیادی با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین به ویژه در موضوع مقابله با قدرت فزاینده ایران در منطقه دارد.

او پس از سخنرانی در کنفرانس آیپک گفت رابطه خوبی با رهبران سعودی دارد و افزود: «ایران دشمن مشترک ماست».

گفتنی است «اد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «الیوت اِنگل» عضو ارشد دموکرات این کمیته هفته گذشته طرحی را ارائه کردند که از دولت آمریکا می‌خواهد شرکت‌هایی که کمتر از ۵۰ درصد سهام آنها در اختیار سپاه است را نیز تحریم کند.