اختتامیه یا افتتاحیه؟

​در مراسم اختتامیه ابتدا آقای سعید شفیعی، مدیر مجموعه منوبات، ضمن بیان کلیاتی در مورد دوره «پرورش پژوهشگر انقلاب اسلامی در اندیشه رهبر معظّم انقلاب»  به تبیین اهداف مجموعه منویات پرداختند. ایشان با تاکید بر لزوم نگاه فرآیندی بر فعالیت های تشکیلاتی، دوره پرورش پژوهشگر را گامی مهم در کادرسازی علمی در فضای نخبگانی دانستند و از مرحله ی آموزش به عنولن مقدمه ای برای ورود به مرحله ی پژوهش و از مرحله ی پژوهش به عنوان مهم ترین مقدمه برای فعالیت در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی یاد کردند. همچنین ایشان ضمن بیان سه گانه ی تعمیق، توسعه و ترویج به عنوان اهداف کلان مجموعه منویات، بر ضرورت شکل گیری یک جنبش فراگیر مردمی در زمینه ی تحقق این افق ها تاکید نموده و همایش مزبور را آغازی بر فاز جدید فعالیت های مجموعه دانستند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی خاک رنگین، با عنایت به تقارن مراسم اختتامیه ی دوره پرورش پژوهشگر با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، آن حضرت را نماد حقیقی و الگوی جاودانه ی ولایت پذیری دانستند و به نقش محوری زنان در زمینه سازی برای ظهور و تحقق جامعه ی ولی محور اشاره کردند. ایشان در ادامه افزودند: مهم ترین عنصر مورد نیاز برای تحقق جامعه ی اسلامی تربیت و تشکیل یک جمع عالم و عامل به منویات و مطالبات ولی جامعه است که این مهم جز با همگرایی نیروهای مومن انقلابی و ایجاد یک خانواده ی عظیم هم‌راه محقق نخواهد شد.

در پایان، ضمن برگزاری عیدانه ی میلاد با سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سالگرد تاسیس مجموعه منویات، به فارغ التحصیلان دوره پرورش پژوهشگر انقلاب اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب (سطح 1) گواهی پایان دوره اعطا گردید و از عوامل و دست اندر در کاران برگزاری دوره، قدردانی به عمل آمد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های آتی مجموعه آموزشی، پژوهشی، گفتمانی منویات می توانید به کانال تلگرامی مجموعه به آدرس t.me/manviat مراجعه نمایید.