حرف‌های معنادار حاجی‌بابایی درباره استیضاح‌ها

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 23 اسفند) پارلمان، در تذکری، اعلام یک باره استیضاح 3 وزیر کابینه پشت سر هم را دارای ابهاماتی دانست و اظهار داشت: به همین دلیل، فراکسیون نمایندگان ولایی وارد این فضای ابهام نشد.

وی خظاب به هیئت‌رئیسه مجلس، گفت: حفظ جایگاه مجلس که در رأس امور است، از سوی هیئت‌رئیسه مجلس ضروری است، البته میان اینکه مجلس در رأس امور باشد یا نمایندگان در رأس امور باشند، تفاوت وجود دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: مردم در دو روز گذشته، شاهد گفت‌وگوهای نمایندگان درباره استیضاح وزرا، اعم از سقوط هواپیما و سانحه کشتی سانچی و دیگر مسائل بودند و فکر می‌کردند که نمایندگان با استناد به این مسائل، وزرا را استیضاح کرده‌اند، اما نتیجه این شد که روز گذشته مباحثی در مجلس طرح شد که نباید مطرح می‌شد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه نه خودش و نه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، پای استیضاح‌ها را امضا نکرده و حتی درباره آنها اعلام‌نظر نکرده‌اند، گفت: هیئت رئیسه مجلس از این به بعد استیضاح‌ها را از نظر استحکام بررسی کند تا یک استیضاح با فشار استیضاح‌کنندگان از سوی هیئت‌رئیسه پذیرفته نشود، اگر روند ادامه یابد، تا پایان دوره مجلس دهم، هیچ وزیری را نمی‌توان استیضاح کرد که این ضربه مهلکی به آرای مردم وارد می‌کند.