بیانیه نماینده‌ای که نام موزه لوور را اشتباهی تلفظ کرد‌

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که هنگام سخنرانی در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، مطالبی را درباره موزه «لوور» پاریس مطرح کرد اما موفق نشد نام «لوور» را به خوبی تلفظ کند، توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی

من بعدسلام و صلوات و با آرزوی توفیق روز افزون برای شما در آستانه فصل بهار برخود شایسته و لازم میدانم که بر عهد و تعهد دیرین خود بر خدمتگزاری شما مهر تایید نهم و خود را فرزندی برخاسته از خواست و اراده شما بدانم.

آنچنان‌که مطلع و آگاهید، اینجانب اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تقریر بیانیه‌ای با موضوعیت اصالت اسمی خلیج همیشه فارس در برخورد با کلمه لوور، دچار اشتباه در قرائت اصل واژه شده، که دلیل آن، خستگی ناشی از شرکت در جلسات مختلف مجلس، ارتباط کاری با وزراء و مسئولین نهاد‌ها در برنامه استیضاح و همزمانی با شمارش آرا و شلوغی زیاد در صحن مجلس بوده است، همچنین اصرار به قرائت تذکر دست نویس و ناخوانای همکار عزیزم.همه این‌ها موجب آشفتگی در واخوانی درست واژه گشت.

اینجانب با اذعان به اشتباه در تلفظ یک کلمه، آنچنان که در حرفه و هنر دیگران، از جمله مجریان صاحب نام نیز دیده و شنیده شده، با احترام به ملت شریف ایران، ضمن پوزش از ایشان، بدین امر مقر و مستظهرم که آنچه در درگاه حضرت حق نابخشودنی است، کاهلی و سستی در امور نمایندگی، تضییع حقوق مردم، ثروت اندوزی از راه‌های نامشروع و حرام و برگشت از اهداف انقلاب امام راحل و رهبری معظم است؛ که بنده همواره خود را مکلف به ترسیم راه درست میدانم و هزار شکر و سپاس از پروردگار عالمیان.

چه اینکه به مصداق بیت وزین سعدی شیراز معتقدم:

بنده همان به که ز تقصیرخویش

عذر به درگاه خدای اورد

ورنه سزاوار خداوندی اش

کس نتواند که به جای آورد

پس فرصت راغنیمت شمرده، مراتب تقصیر و عذر خواهی خود را طی این مرقومه باستحضار عموم هموطنان و همچنین نمایندگان فاضل و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌رسانم.

ضمنا گله مندم از فضا‌های حقیقی و مجازی که باتشبث به فضاسازی‌های نامامون در جهات تخریب و تلاشی اشخاص، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و ایکاش که در مواجه با تمامی تضییقات وکاستی‌ها بدین روش متمسک شوند و یار و یاور مردم باشند.

انشاءالله که خادمی خدوم و درخور اقبال

شما باشم و در هماره ایام در آبادانی مرز و بوم کوشا

اکبررنجبرزاده اسفند ۱۳۹۶