عمار حکیم : روابطمان با برادران ایرانی و ترک خوب است

«سید عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی در مراسم  روز شهید عراق و نیز سالگرد شهادت آیت الله حکیم که همزمان در ۱۶ استان این کشور نیز برگزار شد با بیان اینکه با گرامیداشت خانواده‌های شهیدان، خواهان پاسداری، حمایت و تضمین حقوق آنان هستیم و باید یاد و خاطره شهدا در شهرها، کوچه‌ها و خیابان‌ها زنده باشد، یادآور شد: شهید محراب (قدس) معلم فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی‌ست که از یک دیدگاه اسلامی اصیل برخوردار است. همگان به رهبری و نقش محوری شهید محراب در جنبش اسلامی افتخار می‌کنند، اما این شما هستید که مرد عمل به برنامه‌ها و پروژه‌های او هستید و باید راه او را ادامه دهید.

وی با اشاره به اینکه امروز عراق دارای ملتی است که آمادگی رویارویی با آینده را دارد، اظهار داشت: این فرصت در اختیار ما است که در میان کشور‌ها و دولت‌های توسعه یافته قرار بگیریم. فرصت‌های تاریخی نیازمند عزم راسخ، توان، تلاش مستمر و ثبات قدم است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحولات منطقه ای با یادآوری اینکه اجازه نخواهیم داد عراق آوردگاه اختلافات منطقه‌ای شود، افزود: عراق یک کشور محوری و نقش آفرین است و چنین نیز باقی خواهد ماند زیرا این کشور خود، برای پیش بردن منافع و حمایت از هم پیمانان خویش توانا تر و شایسته‌تر است.

حکیم با بیان اینکه ما می‌خواهیم درهای عراق در سطح منطقه‌ای باز باشد، اظهار داشت: روابطمان با برادران ایرانی و ترک بسیار است.

وی ادامه داد: روابط با برادران عرب نیز خیانت نیست و روابط با دوستان در جامعه بین المللی موجب ناسازگاری نمی شود.

رئیس تحالف ملی شیعیان عراق با تاکید بر اینکه ملی گرایی، ما را به ایجاد روابط حسنه با دیگران فرا می‌خواند، تصریح کرد: ما از تلاش‌های کشورهای دوست و برادر برای ایجاد رابطه با عراق و همچنین تجدید روابط بر اساس منافع، دغدغه‌ها و چالش‌های مشترک، استقبال می‌کنیم.

حکیم با ذکر این نکته که ما جزیره‌ای دور افتاده در اقیانوس نیستیم، بلکه مردم کشوری هستیم که در مواجهه با شرایط منطقه‌ای پیرامون خود دلیر و بی‌باک است، خاطرنشان کرد: هر کشوری که قدمی مثبت به سوی عراق بردارد، شاهد علاقه وافر عراق برای ایجاد و تحکیم روابط و حمایت از چنین روابطی خواهد بود.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی عراق گفت: جوانان را در مرحله پیش رو فراموش نخواهیم کرد. آنان نقشی فعال و محوری در تشکیل دولت آینده و ساختن حکومت دارند.