فرهاد دانشجو در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به برگزاري دومين جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد در روز چهارشنبه ۲۱ دي ماه، اظهار كرد: براساس تصميمي كه در جلسه اول هيات امناء اتخاذ شد جلسه دوم به انتخاب رياست جديد دانشگاه آزاد اختصاص دارد و اگر همه اعضاء نسبت به برنامه در نظر گرفته شده متعهد باشند، جلسه دوم فقط به انتخاب رياست جديد دانشگاه آزاد اختصاص دارد.

دانشجو افزود: برای انتخاب ریاست دانشگاه آزاد زمان دیگری نیاز نیست و در همان جلسه ۲۱ دی باید تصمیم‌گیری کرد.

وی با اشاره به پیشنهادهای خود برای ریاست جدید دانشگاه آزاد، اظهار کرد: بنده، دکتر سلیمانی وزیر سابق ارتباطات، دکتر شجاعی‌فرد و فرهاد رهبر را برای این ریاست پیشنهاد داده‌ام.

دانشجو با تاکید بر اینکه کسی باید برای ریاست دانشگاه آزاد انتخاب شود که قابلیت و توان اداره دانشگاه را داشته باشد، خاطرنشان کرد: رییس دانشگاه باید در زمینه علمی و اجرایی موفق باشد، البته باید پس از انتخاب، فرصتی دو سه ماه برای تدوین برنامه‌های آن در نظر گرفت تا برنامه‌های خود را در هیات امناء مطرح کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه رییس جدید دانشگاه باید به ارتقای کیفی دانشگاه توجه کند، اظهار کرد: باید نسبت استاد به دانشجو، ‌امکانات کمک آموزشی و دیگر فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه ارتقاء یابد.

وی با اشاره به ارتقای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، خاطرنشان کرد: باید از توسعه کمی دوره‌های کارشناسی و پایین‌تر جلوگیری شود و در مقابل مقاطع تحصیلات تکمیلی به موازات توسعه کمی از نظر کیفی نیز ارتقاء یابد.

دانشجو درخصوص وضعيت شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد پس از انتخاب رييس جديد، تصريح كرد: براي كاهش شهريه بايد هزينههاي هر دوره مشخص شود و براساس آن از دانشجويان شهريه دريافت شود، البته بايد شرايطي فراهم كرد كه دانشجويان بخشي از شهريه خود را از طريق وام و ديگر تسهيلات پرداخت كنند و پس از فراغت تحصيل بازپرداخت آن را آغاز كنند.