به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل، صبح روز گذشته در حاشیه جشن انتشار یکصدمین شماره فصلنامه رشد زبان و ادبی فارسی که خود از بانیان آن بود، حضور یافت و در این برنامه از خاطرات همکاری خود با مرحوم کیومرث صابری فومنی (گلاقا) سخن گفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بعد از برنامه در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که پرسید: «با توجه به سابقه‌ای که در چاپ نشریات وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشته‌اید، قصد ندارید یک روزنامه برای خودتان ایجاد کنید؟» گفت: نه. من علاقه‌ای به اینکه روزنامه‌ای داشته باشم، ندارم.

وی در توضیح دلیل مخالفتش با تاسیس روزنامه‌ای که خود صاحب امتیازش باشد، گفت: روزنامه‌نگاری کاری است که خیلی وقت صرف آن می‌شود و من هم این فرصت را در اختیار ندارم.

حداد عادل اضافه کرد: اگر آدم روزنامه‌ای تاسیس کند و اختیار آن را دست دیگران بدهد، از توی آن همین چیزهایی درمی‌آید که در روزنامه‌ها می‌بینید که معلوم هم نیست کار درستی باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان گفت: اگر کسی بخواهد روزنامهای داشته باشد، باید پای آن بایستد و از سیر تا پیاز مواظب همه چیز روزنامهاش باشد.